تهران - ایرنا - «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و یکی از برجسته‌ترین سران دروزی لبنان گفت: امروز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، دیوانه‌ها بر صهیونیست‌ها حکومت می‌کنند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در گفت وگو با روزنامه «الاخبار» این کشور با بیان اینکه امروز در سرزمین های اشغالی فلسطین دیوانه ها بر صهیونیست ها حکومت می کنند، افزود: یک نخست وزیر دیوانه و ژنرال های دیوانه بر سرزمین های اشغالی فلسطین حکومت می کنند، بنابر این نمی توانند روند امور را پیش بینی کنند و می گویند جنگ غزه طولانی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اقتدار حزب الله تاکید کرد: مقامات رژیم صهیونیستی می دانند که حزب‌الله می‌تواند برای حمایت از غزه مداخله کند، اما درخواست ها این است که در نبرد بی طرف باشد و او در میانه آن می باشد، اما این امر ممکن است پایدار نباشد، زیرا باید سودمند باشد.

روزنامه الاخبار در ادامه با اشاره به اینکه جنبلاط در آغاز جنگ غزه خواستار کشانده نشدن لبنان به این جنگ شده بود، نوشت: جنبلاط متقاعد شده که حزب‌الله و ایران خواهان جنگ (با رژیم صهیونیستی) نیستند و عملکرد آنها طی روزهای گذشته نشان‌دهنده این موضوع است.

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان همچنین با اشاره رابطه اش خوبش با ایران و حزب الله، گفت دو روز قبل برای شام در سفارت ایران حضور داشته است.

جنبلاط روز گذشته نیز در توئیتی در خصوص پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان بر لزوم پیوستن ایران به کمیته پنج نفره پرونده ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد و نوشت: مهم، تعادل توازن کمیته پنج گانه ریاست جمهوری است و این تعادل توازن با اضافه شدن یک بازیگر دیگر (ایران) برقرار می شود.

کشورهای عضو کمیته پنج جانبه متشکل از فرانسه، عربستان، آمریکا، قطر و مصر هستند که تاکنون جلسات آنها درباره حل بحران ریاست جمهوری لبنان بی نتیجه پایان یافته است.

جنبلاط بصورت غیرمستقیم اشاره کرد: تا زمانی که ایران خارج از کمیته ریاست جمهوری لبنان است، صحبت از انتقال پرونده ریاست جمهوری بی فایده است.

رهبر دروزی های لبنان در توئیت خود افزود: هیچ مشکلی با انتخاب «سلیمان فرنجیه» یا شخص دیگری برای ریاست جمهوری لبنان ندارم.

فرنجیه ۵۸ ساله پست های متعددی را در لبنان برعهده داشته است که مهمترین آنها بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ میلادی در دولت «عمر کرامی» نخست وزیر سابق لبنان بوده است.

فرنیجه که ریاست جریان مسیحی المرده در لبنان را برعهده دارد، از ۳۱ اکتبر ۱۹۹۲ تا ۲۵ می ۱۹۹۵ وزیر دولت در امور شهر و روستا بوده و از ۶ نوامبر ۱۹۹۶ تا سوم دسامبر ۱۹۹۸ نیز به عنوان وزیر بهداشت در دولت "رفیق الحریری" کار کرده است.

رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه «ال بی سی» ‌ نیز گفته بود که در کنار حزب الله و مردم جنوب در صورت آن که تصمیم به ورود به جنگ داشته باشند و یا هر کسی که از سوی دشمن صهیونیستی مورد تعرض قرار گیرد، خواهیم ایستاد.