تهران- ایرنا- معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان با اعلام حمایت مالی از دانشگاه ها برای جذب دانشجوی خارجی گفت: از توسعه کیفی و چندزبانه شدن پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و از هر دانشگاهی که دانشجوی خارجی از ملیت های متنوع جذب کند، حمایت مالی می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدجواد سلمان پور امروز چهارشنبه در نشست تخصصی دانشجویی همزمان با اجلاس سه روزه روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهارداشت: اگر تعداد دانشجویان خارجی به ۳۲۰ هزار دانشجو برسد، در تاریخ تشیع و انقلاب ثبت می شود.

وی افزود: این امر همچنین باعث تثبیت مرجعیت علمی کشور شده و مرجعیت علمی راه را برای تحقق مرجعیت اقتصادی، مرجعیت سیاسی و غیره باز خواهد کرد. در نگاه میان مدت هر دانشجوی بین الملل در واقع روزنه ای برای تامین منافع علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل با تاکید براینکه، جذب دانشجو باید در چارچوب ضوابط و مقررات و ساختارها باشد تا کیفیت آموزش عالی حفظ شود، تصریح کرد: چالش ها و مشکلات را شناسایی کرده ایم و افزایش جذب نیز باید همزمان با تلاش برای رفع چالش ها باشد.

سلمان پور با تاکید براینکه، افزایش جذب دانشجویان بین الملل و تنوع بخشی به جذب یکی از اهداف ماست، گفت: بر اساس دیدگاه امام (ره) و رهبری جذب دانشجویان بین الملل ظرفیت سازی برای انقلاب و ایران است.

وی بیان کرد: بحث جذب دانشجوی خارجی بحث بین دستگاهی است و هشت دستگاه مستقیم و چهار دستگاه غیرمستقیم در آن دخیل هستند و هر کدام دیدگاه مختلفی دارند که باید دیدگاه های آنها به یکدیگر نزدیک شود.

سلمان پور با تاکید بر ضرورت تعریف ماموریت جدید برای رایزنی های علمی ایران گفت: ۹ دانشگاه از جمله دانشگاه تهران در جذب دانشجوی خارجی برای فرصت مطالعاتی به خوبی اقدام کرده اند.

وی با اعلام حمایت مالی از دانشگاه ها برای جذب دانشجوی خارجی بیان کرد: از توسعه کیفی و چندزبانه شدن پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و از هر دانشگاهی که دانشجوی خارجی از ملیت های متنوع جذب کند، حمایت مالی می کنیم.

به گزارش ایرنا، اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از امروز تا جمعه (چهارم تا ششم بهمن) در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.
رییس سازمان ملی بهره وری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان این اجلاس هستند.