بندرعباس - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه پیشبرد امور نظام در واقع با همراهی و مشارکت مردم در کنار دولت میسر است، گفت: تلاش موسسه‌های خیریه مردمی باید در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقرزدایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب‌الله آسوده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی استان هرمزگان که با شعار «یاوران مهربان» برگزار شد، افزود: وجود موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردمی یکی از بسترهای کاهش فقر و محرومیت در جامعه است که به مردم احسان کنند و تا حدودی بار از دوش دستگاه‌های حاکمیتی برداشته شود.

وی همچنین از گروه‌های خیریه مردمی و جریان‌ساز فرهنگی خواست به موضوع ازدواج آسان و ساده، مسکن، اشتغال و کسب و کار جوانان، جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و همچنمین توانمندسازی مددجویان و نیازمندان ورود کرده و در این راستا فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

این مسوول، گروه‌های مردمی را بهترین گروه‌های گفتمان‌ساز و جریان‌ساز در شریان‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این گروه‌های جهادی، دستگاه‌های حمایتی، تشکل‌های مردمی و موسسه‌های خیریه، ائمه‌جمعه و جماعات و مسئولان دولتی و بخش خصوصی باید در بین مردم محلات و روستاها حضور یافته و جریان‌ساز خیر و احسان باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم فقر بین نسلی را قطع کنیم و شاخص فقر را کاهش دهیم، ناچار باید فقر اقتصادی خانواده‌ها را از بین ببریم.

آسوده یادآورشد: در این راستا دولت به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند؛ چرا که برخاسته از خود مردم است؛ البته در ساختارهای غلط اجتماعی و اقتصادی که بعضا در طی فرایند حکمرانی شکل می‌گیرد.

وی گفت: دستگاه‌های حمایتی نیز به‌جای کمک‌های معیشتی و موردی به نیازمندان باید به سمت ارتقای سطح رفاه مردم باشند.

مدیرکل کمتیه امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز در این آیین که نخستین همایش تجلیل از خیران و موسسات استان هرمزگان است، گفت: امسال خدمات بسیار زیادی از سوی خیران و موسسه‌های خیریه به جامعه هدف تزریق شد که می‌توان به اهدای بیش از ۲ هزار دستگاه کولرگازی، بیش از ۲۰۰ دستگاه یخچال و ۲۰۰ تخته فرش عنوان کرد.

حمید باسره افزود: امیدواریم با هم‌افزایی و مشارکت بیشتر و کمک به احسان و نیکوکاری در استان بتوانیم در جهت خودکفایی و توانمندسازی مردم نیازمند گام برداریم و موجب رضایت پروردگار قرار گیریم.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۱۹ هزار نفر از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش کمیته امداد هستند.