به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری دزفول، مهدی آماده روز چهارشنبه افزود: مطالبه سهامداران شرکت نیوساید گستر ایرانیان موسوم به گلباران دزفول به طور ویژه در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد: پس از اعتراض سهامداران شرکت گلباران برای باز پس گرفتن وجوه سرمایه خود، موضوع در دستور رسیدگی مسوولان شهرستان قرار گرفت.
آماده اظهار کرد: با توجه به شایعاتی مبنی بر ورشکستگی این شرکت و سرآمدن وعده سرمایهگذاری، برخی از سهامداران اقدام به طلب اصل سرمایه خود داشتند که از بهمن ماه سال گذشته تاکنون اصل طلب ۲ هزار و ۶۶۰ نفر از این سرمایه گذاران پرداخت شده است.
دادستان دزفول گفت: دستگاه قضایی در راستای حمایت از سرمایهگذاری مشروع و با توجه به ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی توسط این شرکت، اقداماتی را انجام داده است.
وی ادامه داد: رفع مشکل پرداخت تسهیلات به شرکت گلباران، برای بازپرداخت مطالبه سایر سرمایهگذاران با پیگیری شوراهای تامین دزفول و خوزستان، در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت.
آماده با دعوت سرمایه گذاران شرکت گلباران به آرامش، گفت: با توجه به سرمایهگذاریهای مدیرعامل این شرکت، در صورت پرداخت نشدن تسهیلات نیز امکان پرداخت مطالبات سهامداران توسط مدیران این شرکت وجود دارد.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول افزود: در صورتی که بازپرداخت مطالبه سرمایه گذاران تا ۲ هفته آینده آغاز نشود، سرمایه گذاران گلباران میتوانند با طرح شکایت در مراجع قضایی، مطالبات خود را از این طریق پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، انتشار شایعه ورشکستگی شرکت و هایپرمارکت گلباران دزفول از سال گذشته موجب خروج سنگین سرمایه از این شرکت توسط سهامداران شد.
ناتوانی این شرکت در تحقق وعدههای داده شده به سهامداران برای بازپرداخت اصل سرمایه انها طی چند ماه اخیر بر نگرانی سهامداران این شرکت افزود.
تعطیلی هایپرمارکت بزرگ گلباران در دزفول در دی ماه امسال اگر چه به گفته مدیران این شرکت برای برخی تعمیرات فنی بوده ولی این موضوع موجب افزایش نگرانی سهامداران این شرکت شد.
سهامداران این مجتمع نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود معترض هستند.
مجتمع تجاری تفریحی گلباران در شهریور ماه ۱۳۹۸ در هشت طبقه و بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع فضای خالص به بهره برداری رسید.