سمنان - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: اتوبوس درون‌شهری حامل کارگران شرکت تولیدی که در محور سمنان - مهدیشهر واژگون شده، مجوز تردد در این مسیر داشته است.

سعید اسماعیل‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت جانباختن سه کارگر حادثه واژگونی اتوبوس در محور سمنان - مهدیشهر افزود: اکنون این مساله مطرح است که چرا اتوبوس درون‌شهری تحت مدیریت شهرداری سمنان در محور بین‌شهرستانی مشغول خدمت‌رسانی بوده است.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های رسانه‌ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای تنویر افکار عمومی در خصوص این حادثه، ادامه داد: طی نشست اردیبهشت ۱۳۹۵ شورای ترافیک شهرستان سمنان در فرمانداری، بر اساس مصوبه مورخ نهم شهریور ۱۳۹۴ هیات وزیران درخصوص اصلاح ماده۲ آیین‌نامه اجرایی موارد معاف از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه، تقاضای مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری سمنان مبنی بر اخذ مجوز تردد اتوبوس درون‌شهری در خارج از شهر (برای مثال شهرک صنعتی شهمیرزاد) تایید و مقرر شد سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری سمنان خدمت‌رسانی لازم را به این نقاط داشته باشد.

وی تاکید کرد: مطابق این مصوبه، تردد اتوبوس ‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان در محور سمنان-مهدیشهر مصوبه قانونی لازم را داشته است و غیرمجاز محسوب نمی‌شود.

به گفته وی، بر اساس بند ۲ ماده۲ آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۹۴، وسایل نقلیه عمومی مسافربری که تحت مالکیت یا نظارت شهرداری یا شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن در مسیر بین یک شهر با شهرها یا شهرک های اقماری آن، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و روستاهای خارج از حریم شهر مربوط با تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان فعالیت می‌کنند، مشمول صدور و استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری موضوع قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه ـ مصوب۱۳۶۸ـ نیستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: اتوبوس حامل کارگران شرکت تولیدی که در محور سمنان-مهدیشهر واژگون شده، ۴۱ نفر بیمه کامل و تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ نیز معاینه فنی داشته است.

به گزارش ایرنا، واژگونی اتوبوس حامل کارگران یک شرکت تولیدی در محور سمنان- مهدیشهر در ساعات اولیه روز چهارشنبه چهارم دی ماه ۳۱ مصدوم داشت که اکنون هشت نفر بستری و بقیه مرخص شدند؛ در این حادثه یک نفر در صحنه و ۲ نفر در بیمارستان فوت شدند.

رییس دادگستری کل استان سمنان نیز با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران در مهدیشهر با سه فوتی، گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه شبانه احضار شدند.

محمدجعفر عبداللهی در جریان عیادت سه ساعته و شبانه از مصدومان سانحه واژگونی مرگبار اتوبوس حامل کارگران یک واحد صنعتی در جاده سمنان-مهدیشهر، افزود: سازمان اتوبوس‌رانی به علت به‌کارگیری وسیله نقلیه ناایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

وی تاکید کرد: احضار شبانه اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه انجام و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری، مجوز تردد بین‌شهری را ندارند با مقصران مطابق با موازین برخورد قانونی خواهد شد.

گزارش کامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان را از این حادثه اینجا بخوانید.