اسلام‌آباد - ایرنا - پیروان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در پاکستان اعم از شیعیان و اهل سنت گردهم آمدند و در فضایی پرشور، میلاد وصی برحق پیغمبر مکرم اسلام مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام را جشن گرفتند.

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگار ایرنا، آیین های مذهبی باشکوه به مناسبت ولادت امیرالمومنین (ع) امروز مصادف با ۱۳ رحب با حضور پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در مراکز مذهبی، حوزه های علمیه و مساجد شهرهای مختلف پاکستان برگزار شد.

جشن باشکوهی در حوزه علمیه عروه الوثقی در شهر لاهور با عنوان "میلاد خیبرشکن" برگزار شد و علامه 'سید جواد نقوی' مدیر حوزه علمیه عروه الوثقی و برخی از علمای نام آشنای اهل تسنن، اشعار و قصائدی در مدح امیرالمونین (ع) قرائت کردند.

پیروان علوی در آیین باشکوه یاد شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهیدان جنگ غزه را گرامی داشته و فریادهای لبیک یا اقصی و مرگ بر اسرائیل سردادند.

روحانیون نام آشنای اهل تسنن پاکستان از جمله رهبران گروه های مذهبی نیز در سخنانی در این مراسم باشکوه با تاکید بر وحدت و همسبتگی میان امت اسلامی تاکید کردند: پیروی از قرآن کریم و منویات اهل بیت علیهم السلام راه هدایت امت اسلامی است.

علاوه بر این، میلیون ها نفر از شیعیان پاکستانی نیز در مناطق مختلف ایالت این کشور با چراغانی و آذین بندی، شاهد برپایی جشن های باشکوه، سخنرانی وعاظ، مولودی خوانی و مدیحه سرایی بودند.

ایرانیان مقیم پاکستان نیز همراه با شیعیان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور در خانه فرهنگ های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدر آباد و راولپندی مراسم مولودی خوانی و جشن برپا کردند.

همچنین امروز در مسجد مجتمع مسکونی سفارت کشورمان در اسلام آباد، مجلس باشکوهی با حضور «نبی شیرازی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، روسای نهادهای ایرانی مقیم، کارکنان سفارت، کادر آموزشی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) و خانواده های آنان برگزار شد.