زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان گفت: طبق وضعیت جوی استان، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است و بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها وقوع کولاک پیش بینی می‌شود.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی وضعیت جوی استان امروز ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد پیش بینی شد.

وی افزود:هم اکنون بارش برف و مه آلودگی هوا موجب لغزندگی معابر و اختلال دید در اغلب مسیرهای استان زنجان شده است.

نجفی یادآور شد:‌ هموطنان در این شرایط جوی از تردد در جادهای کوهستانی استان خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر، خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی مجهز نمایند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این وضعیت جوی تا صبح فردا /یکشنبه/ ادامه خواهد داشت و با خروج سامانه بارشی تا روز سه شنبه شرایط جوی پایداری در مناطق مختلف استان حاکم خواهد شد.

نجفی گفت:‌ روز چهارشنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود و سبب بارشهای برف و باران خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا طی روزهای آینده در استان، افزود:‌ دمای هوا روند کاهشی یافته است و هوای سردی بر استان حاکم خواهد شد.

نجفی دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی یک و ۹ درجه، ابهر صفر و ۹، خرمدره یک و هفت درجه، آببر سه و ۱۰ درجه، قیدار منفی یک و ۶ درجه و ماهنشان صفر و پنج درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.