ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تردد در جاده های استان با وجود بارش برف به ویژه در مسیرهای شمالی و مرکزی برقرار است.

ایرج دست‌نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در حال حاضر در همه مسیرهای شهرستان اشنویه، جاده پیرانشهر به تمرچین و تمام مسیرهای شمال آذربایجان غربی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: البته بدون زنجیرچرخ، از تردد خودروها در مسیرهای برف گیر جلوگیری می شود.

وی اظهار کرد: رانندگان باید با اطمینان از ایمنی وسایل نقلیه اقدام به سفر در هوای برفی امروز در جاده های آذربایجان غربی کرده و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: از شب گذشته راهداران در حال بازگشایی ۵۰ محور روستایی سراسر استان هستند که تاکنون راه ۲۰ روستا بازگشایی شده و بازگشایی مسیر مابقی آنها نیز که به دلیل بارش های مکرر برف و کولاک به صورت مستمر مسدود می شود، بی وقفه در حال انجام است .

دست نشان گفت: سامانه ۱۴۱ به منظور ارائه آخرین وضعیت راه های مواصلاتی استان به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و کاربران جاده ای می توانند به منظور اطلاع از وضعیت محور های مواصلاتی استان از این سامانه استفاده یا با این شماره تلفن تماس بگیرند.