سمنان - ایرنا - رییس بسیج رسانه استان سمنان گفت: برگزیدگان جشنواره ابوذر و رویداد جام رسانه‌ای امید این استان تا قبل از پایان بهمن ۱۴۰۲ معرفی خواهند شد.

محمود احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان با ۹ موضوع ملی و سه موضوع استانی در ۱۸ قالب متنوع به تولید محتوا در مرداد ۱۴۰۲ فراخوان داد و تا پایان آذرماه فرصت ارسال اثر به این جشنواره بود.

وی ادامه داد: در بخش ملی هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با موضوعات شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت و تولید، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردها و خدمات بسیج و سپاه، امیدآفرینی، جبهه مقاومت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و حجاب و عفاف و در بخش استانی سه محور جمعیت، اشتغال پایدار و تصادفات جاده‌ای؛ پیامد و راهکار در گرفته شد.

رییس بسیج رسانه استان سمنان با اشاره به در پیش بودن دومین کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: بخش ویژه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان تولیدات فضای مجازی با محوریت شهدا بود.

وی بیان کرد: در مجموع ۹۷۰ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان ارسال شد که از این تعداد ۲۳۰ اثر مربوط به بخش مکتوب است.

احمدی اضافه کرد: کار داوری آثار هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان به پایان رسیده است و پس از اعلام نتیجه رویداد جام رسانه‌ای امید،آیین تجلیل از برگزیدگان هر ۲ جشنواره اواخر بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد.

رییس بسیج رسانه استان سمنان گفت: جام رسانه‌ای امید استان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سه محور جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت‌رسانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: اگر ما روایت نکنیم، دشمن روایت ناصحیح را جایگزین حق خواهد کرد و بر همین پایه نیاز است رسانه‌های داخلی بیش از پیش در تولید محتوای درست و اقناع افکار عمومی نقش‌آفرینی کنند.

احمدی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه استان سمنان در قالب ۲۹ تیم یک تا پنچ نفره در ۲ بستر تولید و انتشار محتوا در این رویداد با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۲۴۰ محتوای امیدآفرین تولید کردند.

رییس بسیج رسانه استان سمنان با بیان اینکه برگزیدگان رویداد جام رسانه‌ای امید استان سمنان به رویداد ملی جام رسانه‌ای امید راه خواهند یافت، اضافه کرد: تیم‌های اول تا سوم در بخش‌های مختلف، فعالان مجازی، رسانه‌های مکتوب و نوجوانان به عنوان رویش رسانه‌ای در آیین تجلیل جام رسانه‌ای امید استان سمنان تقدیر می‌شوند.

به گزارش ایرنا، جام رسانه امید تاکنون در ۱۶ استان کشور برگزار شده است و تحقق جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت را مدنظر دارد. رسانه ها در این رویداد، در پوشش یک رویداد مشترک در ۹ قالب تعیین‌شده به تولید آثار خود می‌پردازند و آن را به رقابت می‌گذارند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجموع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و پذیرفته‌شدگان در سامانه جامع رسانه‌های کشور در این استان کمتر از ۲۰۰ نفر است.