تهران- ایرنا- معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری گفت که برای تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «کمال هادیان‌فر» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیران این سازمان، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نیاز امروز کشور به کارهای جهادی و بزرگ گفت: این روحیه خدمت‌رسانی و جهادی در بدنه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با وجود فعالیت شبانه‌روزی و مستمر در شرایط گرما و سرمای طاقت‌فرسا توسط نیروهای این سازمان مشهود است.

وی، تسهیل در جابه‌جایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، به‌دنبال تحول‌آفرینی و برداشتن گام‌های بزرگ باشند.

هادیانفر، گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانه‌های مدیریتی را اولویتی مهم برشمرد و تاکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌ها و ارائه خدمات به‌نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایه‌گذاران بخش را تسهیل کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی برای تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شده‌ است.

واردات اتوبوس

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایه‌گذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است.

«داریوش امانی» خاطرنشان‌کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری ناوگان، پایانه‌های خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیل‌گری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.

ساخت مجتمع خدمات رفاهی در هر ۴۵ کیلومتر مسیر از محورهای مواصلاتی

وی تصریح‌کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره‌برداری بوده و ۵۵۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها، در هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه‌داد: در حالی که همه خدمات پایانه های مرزی اعم از خدمات ساخت و ساز، نگهداشت و سرویس‌دهی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، مدیریت پایانه‌ها بر عهده این سازمان نیست و ضروری است سطح اختیارات، اقدامات و مدیریت واحد مشخص و قانونمند شود.

وی، مسوولیت راهداری و نگهداشت شبکه راه‌های کشور و سیاستگذاری حوزه حمل و نقل جاده‌ای را ماموریت‌های اصلی این سازمان برشمرد.

امانی اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات و کاستی‌های موجود در این بخش، در حوزه ترانزیت بار، روکش آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و دیگر بخش‌ها اقدامات خوبی رقم خورده و در حال انجام است.