تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی‌میز گفت: نوشاد عالمیان در مسابقات قطر آشنایی لازم را با حریف نیوزیلندی نداشت و به همین دلیل غافلگیر شد و شکست خورد.

جمیل لطف‌الله نسبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات استارکانتندر و کانتندر قطر، اظهار داشت: نوشاد عالمیان بازی اول را متاسفانه به بازیکنی از نیوزیلند واگذار کرد. هرچند این بازیکن خیلی شناخته شده نبود و دفاعی بازی کرد و نوشاد نتوانست با او بازی کند. باید با این نوع از بازیکنان تمرین کرد تا با سیستم آنها آشنا شد. نوشاد آشنایی لازم را نداشت، غافلگیر شد و شکست خورد.

وی افزود: نیما عالمیان در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و در بازی اول ساتین از هند را شکست داد. در بازی دوم نیز در برابر بازیکن خوبی از ژاپن به برتری دست یافت. ملی‌پوشان ایران به حدی خوب شده‌اند که می‌توانند رقابت تنگاتنگی با رقبای قدر خود داشته باشند و دیگر از پیش باخته نیستند. خوشبختانه اعتماد به نفس و خودباوری در بازیکنان ما ایجاد و در تنیس روی میز ایران انقلابی شده است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی‌میز عنوان کرد: امیرحسین هدایی در دیدار با حریف ژاپنی علیرغم برتری اما در پایان به دلیل نداشتن تمرکز نتیجه را واگذار کرد. نوشاد که در استارکانتندر خوب ظاهر نشد در کانتندر خوب بازی کرد و توانست ۳۵ امتیاز کسب کند و دو رتبه در رده‌بندی جهانی ارتقا پیدا کرد. نوشاد شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را دارد و این موضوع برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است تا رنکینگ وی را با حضور در مسابقات حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به ما کمک کنند و حمایت شویم این موفقیت‌ها می‌تواند ادامه یابد. جوانان بسیار خوبی داریم که در مسیر پیشرفت هستند و می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند و روند رو به رشد را ادامه دهند. هر چند رقابت با کشورهایی که تمامی امکانات لازم را دارند بسیار سخت است زیرا ما هنوز درگیر اخذ روادید و مشکلات دیگری هستیم.

لطف‌الله نسبی خاطرنشان کرد: نیما و نوشاد عالمیان در مسابقات زیادی به ویژه در رقابت‌های باشگاهی فرانسه شرکت می‌کنند و با بازیکنان خوبی مسابقه می‌دهند، اما به لحاظ منسجم بودن تمرینات و تغذیه شاید در شرایط خوبی نباشند. اگر شرایطی فراهم می‌شد که آنها در ایران قراردادهای خوبی ببندند و مجبور نشوند به خارج از کشور بروند، برای تیم ملی بهتر بود. زیرا می‌توانستیم برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد اتفاقات بهتری در انتظار تنیس روی میز ایران است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی‌میز تاکید کرد: همان طور که گفتم نوشاد از طریق رنکینگ شانس کسب سهمیه المپیک دارد و می‌تواند امتیازات لازم را از مسابقات آسیای میانه بگیرد؛ همیشه از این منطقه سهمیه کسب کرده‌ایم اما کار سختی داریم، چرا که تیم قزاقستان خیلی خوب کار می‌کند و هشت کمپ تمرینی عالی دارد و جوانان خوبی را پرورش داده‌اند که می‌توانند برای ما مشکل ساز شوند. ما هم باید تمهیدات لازم را بیندیشیم و برنامه‌ریزی کنیم در غیر این صورت به مشکل می‌خوریم.

وی گفت: قرعه‌کشی بخش تیمی مسابقات جهانی کره‌جنوبی برگزار و با تیم‌های پرتغال، مصر، رومانی و تایلند همگروه شدیم. پرتغال قهرمان اروپا شده و از دو بازیکن چپ دست خوب استفاده می‌کند. اگر نوشاد با چپ دست‌ها به مشکل بخورد کارمان سخت خواهد شد. مصر هم تیم دهم دنیا و قهرمان آفریقاست و در جایگاه خوبی در پینگ پنگ دنیا قرار دارد. رومانی هم تیم ریشه‌دار و باسابقه‌ای است. ما با سه تیم سخت هم‌گروه شدیم و امیدوارم بچه‌ها نتایج خوبی کسب کنند.

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از ۲۷ بهمن در بوسان کره‌جنوبی برگزار می‌شود که تیم‌های بانواان و مردان کشورمان حریفان خود را شناختند.

تیم ملی مردان ایران در گروه هشتم با پرتغال،‌ مصر، رومانی و تایلند هم‌گروه است و تیم ملی بانوان هم در گروه دوم به مصاف ژاپن، برزیل، لوکزامبورگ و آفریقای‌جنوبی می‌رود.

نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، ‌متین حیدری و محمد موسوی اعضای تیم مردان هستند و ندا شهسواری، شیما صفایی،‌ مهشید اشتری، فاطمه یاری و صبا سراجی ترکیب تیم بانوان را تشکیل می‌دهند.

۸ تیم در این رقابت‌ها سهمیه تیمی المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.