گرگان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی گلستان در پاییز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه قبل از ۳۱.۱ درصد به ۴۰.۴ درصد رسید، گفت: نرخ بیکاری استان نیز از ۹.۵ به ۹.۲ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری روز یکشنبه در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: استقبال کارفرمایان و کارجویان گلستانی از سامانه جست‌وجوی شغل مطلوب بوده و تاکنون پنج هزار و ۴۰۳ نیروی جویای کار و ۹۱۹ کارفرما در این سامانه ثبت‌نام کرده که تاکنون هزار و ۲۷۶ نفر از طریق ثبت‌نام در این سامانه مشغول به کار شدند.

وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۲۵ هزار و ۲۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون مشخصات ۲۵ هزار و ۲۷۳ نفر در سامانه رصد ثبت‌شده که ما در حال بررسی و رصد این آمار هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان دیدار با خانواده شهدای کارگری، دیدار با خانواده کارگران حادثه‌دیده، بازدید از واحدهای کارگری دارای مشکل، نشست سه‌جانبه نمایندگان کارگری و مسابقات کتابخوانی، مسابقات شهید صدرزاده، اجرای طرح راویان پیشرفت و حضور دانش‌آموزان در واحدهای تولیدی، برپایی میز خدمت، افتتاح طرح‌های تولیدی، افتتاح متمرکز ۱۰ طرح تعاونی را از جمله برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در دهه فجر برشمرد.

خواجه‌مظفری از برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر در گلستان خبر داد و گفت: گلستان نخستین استانی است که اقدام به اجرای طرح شهید صدرزاده کرده و در راستای این طرح امکانات ورزشی را به جوار کارگاه‌های تولیدی برده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۳۰ کارگاه تولیدی به امکانات ورزشی مجهز می‌شود، بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید صدرزاده کارگران فرصت دارند در ساعت اداری ۳۰ دقیقه به ورزش بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان سرانه ورزشی کارگری در استان گلستان را ۶ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: با اقدامات انجام‌شده سرانه ورزشی کارگری استان تا پایان سال جاری به ۱۲ الی ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد.

خواجه‌مظفری به اجرای رویدادهای مردمی اشتغال و کارآفرینی در گلستان اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح افرادی جویای کار با کارفرمایان نشست خواهند داشت که تنها در یک روز ۱۸۶ فردِ جویایِ کار مشغول به کار شدند.