تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال گفت: درست است که در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی نتوانستیم نتیجه بگیریم؛ اما عملکرد بازیکنان نسبت به بازی‌های قبلی برای قطر، کره‌جنوبی و ژاپن خیلی بهتر شده است.

مجید رحیمی‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره عملکرد تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین، اظهار داشت: ملی‌پوشان ۲ سالی است که در مسابقات زیادی حضور دارند و تحت فشار هستند. از پایان لیگ ۱۴۰۱ بازیکنان با حضور در اردوهای ملی، مسابقات باشگاه‌های آسیا در اصفهان، بازی‌های آسیایی هانگژو، انتخابی المپیک در قطر و لیگ برتر تحت فشار زیادی بودند که عامل تاثیرگذار بر روند اجرایی بازیکنان در مسابقات انتخابی جام جهانی بود.

وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم که بازیکنان ما تا ۱۰ روز پیش خوب بودند و از الان به دلیل کسب عنوان ششمی در قهرمانی آسیا بد شدند. هر تیم و یا هر بازیکنی یک دوره افول دارد، باید این موضوع کارشناسی شود. این افت ممکن است به دلیل مشکلات روحی، بدنی یا فشار تمرینات و تورنمنت‌ها باشد. بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند و خیلی از تیم‌ها هنوز دستمزدهای آنها را نیز پرداخت نکرده‌اند و برخی تیم‌ها بعد از هشت هفته هنوز به برخی بازیکنان پرداختی نداشتند و این موضوع می‌تواند مزید بر علت برای فشار روانی روی بازیکنان باشد.

سرمربی تیم ملی هندبال عنوان کرد: بازیکنان باید از نظر روانی خود را کنترل و ذهن خود را روی بازی متمرکز کنند، هندبال برای برخی از بازیکنان شغل محسوب می‌شود. ورزشکار از زندگی و درس خود می‌گذرند اما اکنون دچار مشکل می‌شوند. عواملی که عنوان کردم می‌تواند منشا این باشد تا در مرحله‌ای عملکرد خوبی نداشته باشند. نه اینکه بد بازی کرده باشد بلکه برخی مواقع تلاش می‌کنند اما نتیجه حاصله رخ نمی‌دهد. این موضوع به این منزله آن نیست که تلاش نکردیم بلکه همه عوامل دست به دست هم دادند تا نتیجه مطلوب حاصل نشود.

وی ادامه داد: دلیل کسب نکردن نتیجه چیست؟ باید به چهار ما گذشته رجوع کنیم که ایران در بازی‌های آسیایی با اختلاف ۱۲ امتیاز بازی را به ژاپن واگذار کرد اما در مسابقات اخیر این اختلاف به عدد ۲ رسید. درست است که نتوانستیم نتیجه بگیریم اما عملکرد بازیکنان نسبت به دیدارهای قبلی برابر قطر، کره‌جنوبی و ژاپن خیلی بهتر شده است. روند تیم رو به رشد بوده و راضی بودیم اما نتیجه لازم را کسب نکردیم. باید دلیل آن کارشناسی و مشکلات برطرف شود. برای ارتقای بازیکنان و رساندن آنها به حالت آرمانی از لحاظ بدنی و ذهنی باید سالیان سال تمرین کنند و فشارها از روی تیم برداشته شود و تیم ملی به زمان نیاز دارد.

رحیمی‌زاده یادآور شد: آمار بازی ژاپن برابر قطر را ببینید. چه کسی فکر می‌کرد که ژاپن با اختلاف ۱۰ امتیاز بازی را در فینال به قطر ببازد. آیا ژاپن بد بازی کرد یا تاکتیک تیم و مربی عوض شد. خیر بلکه به دلیل عدم تمرکز این اتفاق افتاد. هر بازی مشکلات خاص خودش را دارد. همه عوامل دست به دست هم می‌دهند.

وی تصریح کرد: کارشناسی درباره نتیجه نگرفتن تیم ملی در آسیا باید منصفانه باشد نه مغرضانه. انسان جایز الخطاست و با تمرین و ممارست می‌تواند اشکال‌ها را رفع کند. مفت‌باز نیستیم تا با ۱۰ یا ۵ باخت داخل زمین برویم.