شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات احداث هفت مرکز بهداشتی در نقاط مختلف استان آغاز و یک طرح حوزه سلامت نیز بهره‌برداری می‌شود.

داریوش رضایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۲ باب خانه بهداشت در شهرستان فلارد و به طور مشخص در روستای میشان علیا با اعتبار ۸۸۶ میلیارد ریال و در روستای سهل‌آباد با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان فلارد پایگاه اورژانس ۱۱۵ با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال در روستای شاه نجف احداث می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از دیگر طرح‌های عمرانی حوزه سلامت که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود می‌توان به پایگاه بهداشتی روستای خاردان شهرستان لردگان اشاره کرد که برای این طرح نیز ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

رضایی افزود: احداث پایگاه سلامت روستای وردنجان در شهرستان بن با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال، احداث خانه بهداشت روستای حاجی‌آباد در شهرستان لردگان و احداث خانه بهداشت کوشکی در شهرستان خانمیرزا هر کدام با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های عمرانی حوزه سلامت است که در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

وی یادآور شد: طرح خانه بهداشت روستای هرچگان شهرستان بن نیز آماده بهره‌برداری و افتتاح در دهه فجر امسال است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان در دست اجراست، اظهار داشت: با اعتباراتی که در سفر اول و دوم رییس‌جمهور به استان اختصاص یافت سرعت اجرای این طرح‌ها شدت گرفته است.

به گزارش ایرنا، در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم‌اکنون۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۹ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و سه مرکز آموزش بهورزی فعال است.

در همین حوزه در ۳۱۶ خانه بهداشت، ۳۱پایگاه سلامت غیرضمیمه شهری، ۶۲ پایگاه سلامت ضمیمه شهری و چهار پایگاه سلامت روستایی به مردم استان خدمات‌رسانی می‌شود.