شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: تمام قوانین و مقررات با هدف تحقق عدالت در جامعه ابلاغ و اجرا می‌شوند اما اجرای برخی بخشنامه‌ها و قوانین نتوانسته آنگونه که باید ما را به سمت تحقق عدالت و احسان سوق دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، یکشنبه در همایش مدیران بازرسی دستگاه‌های دولتی فارس در شیراز، عدالت و احسان را از اهداف حکمرانی خوب دانست و افزود: اگر بناست عدالت و احسان را محقق کنیم قاعدتا باید هدفگذاری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل گیرد که به آن برنامه ریزی می گویند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ریزی در نهایت در شکل قوانین و مقررات و بخشنامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می شود و در دستگاه اجرایی هم باید برویم به سمت اینکه خوب اجرا شوند.

امام جمعه شیراز گفت: قاعدتا به خاطر مشکلاتی که در مسیر اجرا پیش می آید ما نیازمند دستگاه‌های نظارتی هستیم و این دستگاه ها برای این هستند که هر وقت عدالت و احسان تامین نمی‌شود، رسیدگی کنند.

آیت الله دژکام افزود:بازرسی وقتی مطرح ‌می‌شود که قبلا قانون و مقررات و برنامه‌ریزی برای پیشرفت انجام گرفته باشد و کسانی هم مسئول اجرا باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس، بر لزوم آموزش تقسیم کار تاکید کرد و گفت: دستگاه مدیریت و برنامه‌ریزی وظیفه راه اندازی این دوره های آموزشی را دارد که باید انجام گیرد اما گاهی آموزش‌های ضمن خدمت بسیاری را هم تعریف کرده‌ایم اما بعضی دارای اولویت هستند و حتما باید انجام شود.

آیت الله دژکام افزود: آموزش‌های ضمن خدمت باید کاربردی باشند و بتوانند مشکل مردم را حل کنند نه اینکه فقط به درد ارتقا در چارت اداری بخورند.


حرکت نظام در زمینه مبارزه با فساد
وی ادامه داد: در بحث مقابله و مبارزه با فساد نظام یک حرکت را شروع کرده و در دولت آیت الله رییسی این اتفاق قوی تر و چشمگیر تر شده است.

امام جمعه شیراز گفت: یک زمانی ما نیروی متخصص برای بازرسی نداشتیم اما امروز در این زمینه محکم کار می شود و این یعنی دستگاه نظارتی ما دارد جایگاه خودش را پیدا می کند و بدون دستگاه نظارتی نمی توانیم امیدوار به پیشرفت باشیم.

آیت الله دژکام افزود: مبارزه با فساد به عنوان یک خدمت که حرکت برای عدالت است به طور جدی آغاز شده و کسانی از مبارزه با فساد بدشان می آید و برای اینکه مبارزه با فساد به صورت واقعی و جدی جلو نرود برنامه ریزی شده، در حالی که اگر جلو برخی از فسادها را بگیریم کار زودتر پیش می رود.