بجنورد-ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی گفت: ۱۸ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان تعیین شده است که تخلفات احتمالی در آن رسیدگی می‌شود. 

حجت الاسلام حسین یوسفی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شعبه ها شامل شعب مختلف محاکم دادگستری و مراجع تجدید نظر در استان است.

وی افزود:وقوع جرائم انتخاباتی در انتخابات پیشین در این استان بسیار ناچیز بود و امسال هم مورد خاصی در این باره گزارش نشده است و امید می رود با انجام اقدامات پیشگیرانه، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از اولویت های دستگاه قضا است و در این باره برگزاری نشست های توجیهی با نامزدهای انتخاباتی، مدیران ادمین های گروه ها و کانال های مجازی و هواداران نامزدهای انتخاباتی در دستور کار است تا بایسته های رعایت قوانین انتخابات تبیین شود.

وی افزود: شعبه های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان آماده دریافت گزارش ها و انتقادها است.

حجت الاسلام یوسفی اظهار کرد: یکی از موارد مهم در جرائم انتخاباتی، حوزه فضای مجازی است که در این باره بررسی، رصد و پایش تخلفات انجام می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.