مشهد -ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: دستیاران «مردمی‌سازی» در فرمانداری ها باید پیگیر امور مردم باشند و مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در نشست با دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی افزود: ما باید زمینه را آماده کنیم، ظرفیت‌ها را بالا ببریم و بسترسازی کنیم تا مردم مشکلاتشان را حل کنند.

وی پیگیری مجدانه را یکی از وظایف دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی عنوان و بیان کرد: نقش شما، بسیج کنندگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ویژه در مناطق روستایی است و اولین هدف شما باید تثبیت روستا و سپس امرار معاش آنان باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: راهکار و مدل‌های مردمی سازی را در لایه‌های مختلف و جغرافیای مختلف، بررسی و مهم‌ترین موضوعات مردم را از این طریق با همت عمومی رفع کنید.

وی ادامه داد: شما نباید نقش دهیاران و بخشداران را بازی کنید و باید طور دیگری به امور نگاه کنید، مسوول را به بطن روستا و مسائل روستا را به بطن دولت بیاورید.

نظری تاکید کرد: شما با پیدا کردن راهکارهای مناسب از نظرات و پیشنهادات مردمی باید مسوولان را راهنمایی کنید که چه کنند در عین حال معطل مسوولان نمانید و اقدام عملی خود را توسط مردم به اجرا درآورید.

در این دیدار دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی نیز دغدغه های خود را با استاندار خراسان رضوی درمیان گذاشته و پیرامون پیگیری برخی مسائل گفتگو کردند.

بخشنامه «ایجاد ساختار مردمی‌سازی در دستگاه‌های اجرایی» در دولت سیزدهم ا ابلاغ شده است، به موجب این بخشنامه، پست «دستیار مردمی‌سازی» در فرمانداری‌ها از محل تغییر عنوان یکی از پست‌های کارشناسی بلاتصدی ایجاد می‌شود.