خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: میزبانی مسابقات بین المللی کشتی آزاد جوانان، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار شامگاه یکشنبه در جلسه شورای ورزش استان افزود: این مسابقات به نام جام برادران شهید علی پناه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه جاری با حضور ۴۰۰ ورزشکار داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی با تاکید بر فراهم کردن شرایط اسکان مناسب برای مهمانان اظهار داشت: حدود ۶۰ ورزشکار خارجی در این رویداد حضور دارند که هر کدام از آنها می توانند به عنوان یک سفیر برای معرفی ایران و لرستان به کار گرفته شوند و شرط تحقق این مهم، میزبانی آبرومند، مناسب و شایسته است.

وی گفت: هر یک از ورزشکاران حاضر در این رقابت ها برای استان رسانه هستند و می توانند شرایط فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حتی اقتصادی مانند کارخانه خودروسازی لرستان را معرفی کنند.

استاندار لرستان افزود: تصاویری از جاذبه های گردشگری استان و کتابچه های راهنمای گردشگری به زبان های مختلف آماده شود و در اختیار میهمانان قرار گیرد و کمیته رسانه در این خصوص راه اندازی شود.

زیویار با تاکید بر راه اندازی کمیته های مختلف برگزاری این مسابقات مانند کمیته اسکان، پزشکی، ایاب و ذهاب، پشتیبانی و مالی،فرهنگی و گردشگری، تشریفات و تدارکات تاکید کرد: تمامی مصوبات باید طی هفته جاری اجرایی شود و همه دستگاه ها موظف به همکاری در این زمینه هستند.