تهران-ایرنا-عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در مجلس با بیان این که در هیچ سالی لایحه بودجه با این عجله در مجلس بررسی نشده بود گفت: تورم ناشی از کسری بودجه دامن گیر مردم می‌شود و عملا این افزایش حقوق برای مردم هزینه خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد سبزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: امسال روند کار بررسی بودجه در مجلس متفاوت از سالهای قبل بود و ما دیدیم که بودجه در مجلس بسیار با عجله و در یک هفته به تصویب رسید و تمام شد.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این بعضی از موارد در ارتباط با لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق و هیأت رئیسه مجلس کم و زیاد شده و فقط برای رأی گیری به صحن مجلس ارائه شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به تحمیل بار مالی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس افزود: با آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور که صحبت می کردم آقای حسینی عنوان می کرد که ۶۰۰ همت بار مالی در مجلس به لایحه بودجه تحمیل شده است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس خاطرنشان کرد: تحمیل بار مالی به بودجه باعث کسری اعتبار و در نهایت افزایش تورم خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش حقوق بدون در نظر گرفتن منابع قابل تحقق موجب تحمیل بار مالی، کسری بودجه و تورم خواهد شد که هدف مجلس از افزایش حقوق برای کمک به معیشت مردم را نقض می‌کند، زیرا تورم ناشی از کسری بودجه دامن گیر مردم می‌شود و عملا این افزایش حقوق برای مردم هزینه خواهد داشت.

وی افزود: شاید افزایش اندک حقوق‌ها در ابتدا اعتراض عده‌ای را به دنبال داشته باشد اما در ادامه کار به خاطر جلوگیری از ناترازی و کسری بودجه با کاهش تورم موجب افزایش رضایت اجتماعی خواهد شد.