مشهد-ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس غیر دولتی نباید آموزشگاه محور و آموزش محور باشند، بلکه تربیت دانش‌آموز تمام ساحتی و انقلابی در اولویت است.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده روز دوشنبه در گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی استانهای کشور افزود: در کنار نگاه به مسایل علمی و آموزشی به تربیت دانش‌آموز در تمامی ساحتهای ۶گانه مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بایستی توجه شود.

وی گفت: بیشتر ۴۳ شاخص دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به موضوعات مهارتی، زیستی، بدنی، تربیتی و دینی توجه دارد، بنابراین صرف مسایل علمی کفایت در تعلیم و تربیت ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اسناد بالادستی، بیان کرد: سه عنصر کلیدی شامل تربیت و مسوولیت پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش و نیز نیروی انسانی به عنوان عامل تمدن سازی در زمینه تعلیم و تربیت باید در برنامه‌ریزی ها مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه در کلاسهای درس با حضور نیروی انسانی اهداف جمهوری اسلامی و ولایت مداری نسل آینده محقق می‌شود، افزود: به همین دلیل می توان گفت خط مقدم استقرار نظام اسلامی، مدرسه است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مهم تاکید شده است.

محمود زاده اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی باید به گونه ای باشد که به تحقق اهداف منجر گردد و برنامه ریزی موثر در جهت تحقق اهداف عالی در موضوع تعلیم و آموزش در حوزه مدارس غیردولتی مورد تاکید است.

وی ادامه داد: هیچ اصراری به توسعه مدارس غیردولتی نیست و اصرار ما صرفا بر کیفیت بخشی در این مدارس است و مدارس غیر مجاز نیز باید جمع آوری شوند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شهریه مدارس غیردولتی افزود: برقراری توازن شهریه و کنترل شهریه های مازاد در دستور کار برای کلیه مدارس است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه مبارزه با رانت و فساد در تمامی بخشهای کشور در دولت سیزدهم مد نظر است، گفت: این مهم در مدارس غیردولتی و بخش مشارکت‌های مردمی نیز به شدت مورد توجه است.

ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس با جدیت دنبال می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اهتمام و جدیت لازم برای افزایش کیفیت آموزشی در تمامی مدارس تاکید کرد و گفت: جهت گیری وزارت آموزش و پرورش با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگشت به کتابهای درسی، محوریت و مرجعیت معلم بوده که از سال گذشته در آموزش و پرورش آغاز شده است.

محمودزاده افزود: سنجش، ارزیابی و تحلیل درست از وضعیت درسی در پایه های تحصیلی در مدارس غیردولتی به ویژه در پایه های دهم تا دوازدهم باید با قوت انجام شود، همچنین احیا و تاثیر رویکردهای فرهنگی مورد توجه است.

وی ادامه داد: مدارس غیر دولتی و هیات امنایی باید با انس با قرآن و محورهای فرهنگی و دینی در کشور شناخته شوند و از ظرفیت این مدارس در بخش کمکهای والدین و خیرین استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محوریت و اهمیت توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و نگاه کلیدی رهبر معظم انقلاب بر توسعه این آموزشها بیان داشت: پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با توافق انجام شده بین ۲ وزارت رفاه و اقتصاد برای تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور نظر گرفته شده است.

گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استانهای کشور در مشهد از نهم بهمن ماه به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.