تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تهران، ۱۶ فیلم نیز در اراک اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « حسین محمودی‌فر» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: بر اساس سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با آغاز جشنواره فیلم فجر، نمایش شماری از فیلم‌ها در استان‌ها پیش‌بینی شده که در اراک از ۳۲ فیلم جشنواره، ۱۸ فیلم پیشنهاد و در نهایت ۱۶ فیلم در ۱۶ بهمن با موضوعات مختلف، دفاع مقدس، کودک و اکران می‌شود.

وی بیان کرد: امسال از ظرفیت مجتمع تفریحی و سیاحتی هتل امیرکبیر در قالب مسئولیت اجتماعی، سه سالن سینما برای نمایش سه فیلم در روز استفاده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: نمایش فیلم‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر برای علاقمندان در نظر گرفته شده و هزینه بلیط با توجه به درجه سینما ۴۵۰ تا ۶۰۰ هزار ریال است و هزینه بلیط برای هنرمندان، جامعه رسانه و قرآنی، رایگان است.

محمودی‌فر گفت: انتخاب فیلم‌ها بر اساس اسامی کارگردان در استان صورت گرفته و خرید بلیط از درگاه اینترنتی تدارک شده است.

وی بیان کرد: همچنین دانش‌آموزان مناطق محروم و قشر ایثارگر استان مرکزی می‌توانند به صورت رایگان از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اراک بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار نفر از فیلم‌های فجر در اراک دیدن کنند، گفت: دستورالعملی برای نمایش فیلم‌های فجر در شهرستان‌های استان وجود ندارد، اما می‌توان از ظرفیت سایر سینماها استفاده کرد.

محمودی‌فر افزود: تامین وسیله نقلیه از میدان سرداران اراک تا هتل امیرکبیر برای جابجایی تماشاگران فیلم فجر تدارک شده است.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر اراک نیز در این نشست گفت: صندوق آینده‌ساز در راستای مسئولیت اجتماعی، پردیس سینمایی پروین اعتصامی را در هتل امیرکبیر تاسیس کرد.

«سعید قدسی‌فر» افزود: برای اکران فیلم‌های فجر در مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر با ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت و چهار هزار و ۴۵۰ مترمربع زیربنا، سه سالن ۵۰۲، ۴۸ و ۲۴ نفره پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر سالن اکران، فضای کنفراس، گالری هنری، نگهداری کودکان و پذیرایی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر اراک ادامه داد: هزینه اکران نمایش در این مجتمع ۶۰۰ هزار ریال است که برای اقشار کم برخوردار رایگان است و همچنین برای اصحاب رسانه در مجموعه امیرکبیر جایگاه ویژه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: نشست تخصصی با حضور بازیگران و کارگردانان فیلم فجر در زمان اکران پیش‌بینی شده و نیز نشست تخصصی با اصحاب رسانه هم دایر است.

نمایش فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۲ بهمن در اراک همزمان با تهران است.