اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه اصفهان گفت: ارتباط صنایع مختلف با دانشگاه‌ها سبب افزایش قدرت رقابت آنها و تبدیل ایده‌ها به ارزش افزوده و ثروت می‌شود.

حسین هرسیج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه سبب ارتقای سطح فناوری و نوآوری بین دانشجویان و استادان می‌شود و همین موضوع رقابت‌پذیری در صنایع را بدلیل برخورداری از ایده‌های خلاقانه ارتقا می‌بخشد.

رییس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه‌ها بعنوان اتاق فکر و اندیشه دارای ایده‌های زیادی هستند که در ارتباط با صنعت به ارزش افزوده و فناوری تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها امروزه علاوه بر ماموریت‌ آموزشی و پژوهشی، مسوولیت سنگینی در ارتباط با صنعت و جامعه دارند، تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه اصفهان «جامعه محوری» است و در این زمینه می‌کوشیم تا ارتباط تنگاتنگی با بخش‌های مختلف از جمله صنایع و سازمان‌ها داشته باشیم.

هرسیج با اشاره به فعالیت ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان اضافه کرد: واحدهای تحقیقاتی و نوآوری صنایع مختلف تاکنون در این مرکز مستقر شده‌اند و درصددیم تا ارتباط با واحدهای صنعتی بیشتری برقرار شود.

وی به بازدید مدیران و استادان این مرکز علمی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اشاره کرد و گفت: مذاکره‌های خوبی با مدیران این واحدها برای استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه اصفهان در حل مشکلات بخش‌های تولیدی و صنعتی و ارتقای سطح فناوری آنها صورت گرفته است.

هرسیج تصریح کرد: ما در بُعد جامعه‌محوری می‌کوشیم تا ریل‌گذاری دانشگاه تغییر کند و فقط نوشتن مقاله مورد تاکید نباشد بلکه ارتباط با جامعه و صنعت بیش از پیش تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه اصفهان در رُتبه‌بندی‌های جهانی خاطرنشان کرد: چند عامل در این زمینه نقش داشته که یکی از آنها مُستندسازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و استادان و اجرای برنامه‌های تشویقی در این زمینه است.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به پرداخت هزینه‌های مربوط به تشویق مقاله‌ها که از چند سال گذشته باقی مانده بود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با پیشبرد رویکردهای اصلی دانشگاه یعنی جامعه‌محوری و «تمدن سازی» و تشویق پژوهشگران، رُتبه‌های دانشگاه باز هم ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا، پهنه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و بازی‌های رایانه‌ای، صنایع سرگرمی، کریدور دانش و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق در سال ۹۸ راه‌اندازی شد.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی و یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

این دانشگاه امسال در رُتبه‌بندی‌های جهانی مانند «تایمز»، «یورَپ» و «شانگهای» حضور داشت.