تهران-ایرنا- پلیس فدرال آمریکا(اف.بی.آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، طبق آخرین گزارش اف‌بی‌آی (FBI) که روز دوشنبه منتشر شد، از هر ۱۰ مورد حوادث جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

طبق گزارش اف.بی.آی، آمارهای ثبت شده بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ نشان می‌دهند که مدارس سومین مکان متداول وقوع جنایات و تیراندازی بوده است. نکته جالب اینجاست که در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ مدارس به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل بودند و در غیراین صورت آمار جنایات بیشتر هم می‌شد.

ایالات متحده در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند. داده‌های جنایی ثبت شده در اف‌بی‌آی نشان می‌دهند که تعداد جرایم از حدود ۸هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ در سال ۲۰۲۲ رسیده است که یک رکورد در نوع خود محسوب می‌شود.

در این میان تعداد جنایات گزارش شده در مدارس با سرعت بیشتری افزایش یافته است و در طول دوره پنج ساله از ۷۰۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به یک هزار و ۳۳۶ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.