بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت دهه فجر یکهزارو ۸۳۷ طرح عمرانی با اعتبار یک میلیون ۴۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان اجرایی و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا " احمد محمدی‌زاده " روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از این شمار یکهزارو ۷۲۹ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰۸ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری یک میلیون و ۳۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: پس از سال‌ها وقفه در اجرای هتل چهار ستاره بوشهر، با پیگیری مستمر مسئولان دولت سیزدهم در استان، این طرح فعال و اکنون در مرحله بهره برداری قرار دارد.

استاندار بوشهر یادآور شد: برای ساخت و تجهیز این هتل در بندر بوشهر ۱۵هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه شده است.

محمدی زاده تصریح کرد: فاز نخست اتوبان "جم - فیروزآباد" با اعتبار یکهزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال با تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: این مسیر از محورهای پرخطر بین استان‌های بوشهر و فارس است که با چهار خطه شدن آن، شاهد افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خواهیم بود.

محمدی‌زاده ادامه داد: نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شیلاتی کشور در شهرستان دیر آماده بهره برداری است.

وی گفت: این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت یک هکتار و زیربنای یکهزار و ۲۰۰ متر مربع به منظور تربیت نیروهای متخصص حوزه شیلاتی و صنایع دریایی اجرایی شده است.

استاندار بوشهر افزود: کارخانه آهک هیدراته در شهرستان دشتی با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی زاده ادامه داد: این کارخانه علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان بومی استان بوشهر، درآمد ارزی صادراتی بالایی نیز دارد.

استاندار بوشهر افزود: کمربندی " اهرم - برازجان" از مسیرهای پرخطر و حادثه خیز استان با اعتبار یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال در آستانه بهره برداری است.

وی گفت: تکمیل این مسیر از ۲ دهه پیش آغاز شده بود که سال‌ها به دلیل کمبود اعتبار و عدم پیگیری، متوقف مانده بود و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم، طرح فعال و اکنون آماده بهره برداری است.

محمدی زاده اظهار کرد: مجتمع آبرسانی به روستاهای" هلیله و بندرگاه" در جنوب بوشهر با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: تامین آب شرب از دغدغه‌ها و مطالبات اساسی مردم این روستاها است که با افتتاح در دهه فجر، بخش زیادی از مشکلات موجود رفع می‌شود.

وی ادامه داد: سد "دهرود دشتستان" با پیگیری‌ها و تلاش مستمر مدیران استان، در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود که برای اجرای این طرح چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: سد دهرود از طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری است که در یکی از مناطق متاثر از خشکسالی و افت سطح آب‌های زیر زمینی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: آب شیرین کن شهر ساحلی "بنک" در شهرستان "کنگان "، با ظرفیت پنج هزار متر مکعب با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، آماده کلنگ زنی است.

محمدی زاده گفت: برای تکمیل این طرح که بخش زیادی از مشکلات آب شرب بنک را رفع می‌کند، یکهزارو ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی احداث ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان دشتی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در دهه فجر آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: این طرح که با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی و عملیاتی شده، بخشی از مشکل مسکن روستایی در این شهرستان را رفع می‌کند.

محمدی زاده اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی تنگستان در دهه فجر امسال با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد .

وی افزود: برای اجرای این طرح ، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بخش زیادی از مشکلات مسکن روستاهای تنگستان را رفع می‌کند.