تهران- ایرنا- پیشکسوت هندبال گفت: ای کاش سرمربی تیم ملی در رده‌های نوجوانان و جوانان تجربه بیشتری پیدا می‌کرد و بعد به رده بزرگسالان می‌آمد.

حسن پروانه روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین، اظهار داشت: بازیکنان ما می‌توانستند بهتر از این باشند و سهمیه جهانی بگیرند و روی سکو بروند اما کل موجودی و سرمایه ما همین بازیکنان هستند. بیشتر از این جامانده نداریم. اگر هم فردی ادعایی دارد معرفی کند، چون نتوانسته بودند برای ایران ساختار و تجهیزات لازم را مهیا کنند، بازیکنان ما هم نتوانستند از وجود وسلین وویوویچ استفاده بهینه‌ای ببرند. جز اینکه با وسلین در مسابقات قهرمانی آسیا یک بار چهارم شدیم، بعد از آن هم در دی ماه باید به اجبار قرارداد را با او تا یک فصل دیگر تمدید می‌کردیم اما دوستان ما در هیات اجرایی تصمیم گرفتند تا مجید رحیمی‌زاده را به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال معرفی کنند.

وی ادامه داد: رحیمی‌زاده هم در این ۴۰ روز نتوانست به تیم ملی اشراف کامل پیدا کند و باز هم افکار و اهداف سرمربی قبلی در تیم حاکم بود. ما در چیدمان و برد بازیکنان خطای دید داشتیم. در یک نقطه سه بازیکن داشتیم و در یک نقطه هم از یک بازیکن استفاده کردیم. برای حیدرپور کاپیتان هم جایگزینی نداشتیم و رحیمی‌زاده مجبور شد تا از او در تمام بازی‌ها استفاده کند. برای محمدرضا اوره‌ای هم جایگزینی نداشتیم و این موضوع به تیم ما آسیب می‌رساند. تیم ملی هندبال ۷۰ درصد پوست‌اندازی کرده و جوان شده بود. دو بازیکن ما آسیب دیده بودند و در ترکیب تیم هم اشکالاتی داشتیم. موجودی ما همین بوده که اعزام کردیم و بیشتر از این نمی‌توانستیم از تیم ملی انتظار داشته باشیم.

پیشکسوت هندبال یادآور شد: باید به سرمربی زمان دهیم و حداقل ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد تا تیم به نقطه‌ای که می‌خواهیم برسد و در طول دو یا سه سال این تیم را به روی سکو ببریم. مربی خارجی قطعا پول می‌خواهد و ۵۰ هزار دلار کم پولی نیست تا در این اوضاع بد اقتصادی به مربی خارجی بدهیم. هرچند این مبلغ برای ژاپن، کره‌جنوبی، بحرین، قطر و کویت هزینه‌ای نیست و پول خرد آنها محسوب می‌شود. با این وجود باید به تصمیم فدراسیون برای انتخاب سرمربی ایرانی احترام بگذاریم.

وی عنوان کرد: در دقایق پایانی، چهار بازی را در مسابقات قهرمانی آسیا واگذار کردیم. می‌توانستیم شکست نخوریم و دلیلش ترکیب تیم ملی بود. بازیکنان ما ۴۰ روز مانده به مسابقات در چهارجانبه مسکو ۴ بازی و در عمان نیز چند بازی دیگر انجام دادند و باید به هارمونی و هماهنگی لازم می‌رسیدند. اینکه چرا بازیکنان هماهنگ نبودد را باید از سرمربی و کمیته فنی که رحیمی‌زاده را به عنوان سرمربی انتخاب کرده، بپرسیم.

پروانه اضافه کرد: دلیل واگذاری تیم ملی هندبال در نیمه دوم تمام بازی‌ها را باید از سرمربی بپرسیم. اینکه سرمربی در ۴ بازی یک نیمه را واگذار کرد، اصلا خوب نیست. اگر زمان کم بوده مقداری به وی حق می‌دهیم اما از رحیمی‌زاده انتظار بیشتری داریم زیرا در لیگ برتر با سپاهان قهرمان شده و در رده‌های نوجوانان و جوانان مربیگری کرده است. ای کاش رحیمی‌زاده در رده نوجوانان و جوانان تجربه بیشتری پیدا می‌کرد و بعد به رده بزرگسالان می‌آمد. حالا که در این رده سرمربی است باید به او وقت بدهیم.

وی گفت: از نظر مالی مشکلی نداریم و فدراسیون کمبودی نگذاشته و هرآنچه که لازم بوده برای تیم ملی انجام داده است. ما حامی مالی خوبی داریم و سه سال با آن تمدید کردیم و بدهی هم نداریم اما انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته المپیک، بودجه فدراسیون را افزایش دهند.

تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین با سه شکست برابر قطر، ژاپن و کره جنوبی و پیروزی مقابل امارت متحده عربی در رده ششم آسیا قرار گرفت و از سهمیه جهانی بازماند.