تربت حیدریه- ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: این مرکز به ۳۸ مسموم با گاز مونوکسید کربن از ابتدای پاییز تا کنون امدادرسانی کرده است.

به گزارش ایرنا از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دکتر محمد جواد امیری روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: سن بیشتر مسموم شدگان بین ۱۰ تا ۲۰ سال بوده است که ۵۲ درصد کل مسموم شدگان را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد:با توجه به گزارش های ثبت شده در اتوماسیون عملیاتی اورژانس در این دوره زمانی بیشترین موارد گاز گرفتگی در شهرستان زاوه رخ داده و در شهرستان های تربت حیدریه و مه ولات به ترتیب ۱۱ و سه مورد گزارش شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۹۰ درصد مسموم شدگان به مراکز درمانی منتقل شدند و تنها چهار نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

امیری افزود: در صورت مواجهه شهروندان با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن آنها باید با حفظ خونسردی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و با دقت به سوالات کارشناسان مرکز ارتباطات پاسخ دهند همچنین مصدوم را به سرعت از محل خارج و به فضای آزاد منتقل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در مرکز استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد، این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.