تهران-ایرنا- نشریه «تایم» به بررسی پاسخ‌های احتمالی جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، به حمله پهپادی اخیر و کشته شدن نیروهای نظامی این کشور در اردن پرداخته و عنوان کرد که احتمالا آمریکا بدون حمله مستقیم به خاک ایران به حملات تلافی‌جویانه کوچک و هدفمند در سوریه و عراق دست بزند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ‌تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی در اردن، ‌به‌طور ویژه برای دولت جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری آمریکا ‌مهم است. چون او پیشتر کشته شدن آمریکایی‌ها در منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده بود و این ممکن است فشار بیشتری بر کاخ سفید برای مقابله سخت وارد کند.

تایم افزود: بسیاری از جمهوری‌خواهان از بایدن خواسته‌اند تا سیاست خارجی خود در مقابل ایران را تهاجمی‌تر کند. اما به گفته جولی نورمن، استاد سیاست و روابط بین‌الملل در دانشگاه کالج لندن، به‌رغم این فشارها، بعید است رییس‌جمهوری آمریکا اقدامی انجام دهد که خطر جنگ منطقه‌ای با تهران را شعله‌ور کند.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر برای آزادی اسیران فلسطینی و اسرائیلی مدعی شد: "حمله به ایران در حال حاضر، به هر شکل ویرانگر، چیزی نیست که آن‌ها (دولت آمریکا) بخواهند، چون آنها خواستار تحقق نتایج مطلوب مذاکرات صلح هستند. "

تایم در ادامه نوشت: کارشناسان می‌گویند، آنچه محتمل‌تر است این است که دولت بایدن با انجام حملات کوچک‌تری به گروه‌های شبه‌نظامی که مسئولیت حمله روز یکشنبه را به عهده گرفته‌اند، پاسخ دهد.

صنم وکیل، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در چتم هاوس نیز با اشاره به سال انتخاباتی پیش‌رو در آمریکا و فشارهای فزاینده از هر دو حزب به بایدن پیش‌بینی کرد رئیس‌جمهوری آمریکا نوعی واکنش مختلط داشته باشد. پاسخی که هدف آن عقب‌نشینی این گروه‌ها در سوریه و عراق باشد. وی این شیوه را راهی برای ضربه زدن به ایران بدون حمله مستقیم به این کشور عنوان کرد.