بوشهر-ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: این اداره کل در هفته گرامیداشت دهه فجر ۸۰ برنامه شاخص در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برپایی محافل قرآنی، سخنرانی، مداحی، قرائت بخش‌هایی از بیانات ارزشمند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رابطه با انقلاب اسلامی از جمله این برنامه ها است.

وی بیان کرد: از برنامه‌های شاخص این ایام جشن "امید و اقتدار" است که در بقاع متبرکه شهرستان‌های استان با حضور قشرهای مختلف مردمی برگزارمی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: آئین غبارروبی و عطرافشانی معنوی در بقاع متبرکه، غبارروبی و اهدای گل به قبور مطهر شهیدان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در این استان است.

وی ادامه داد: پخش آواهای ماندگار و خاطره‌انگیز انقلابی در بقاع متبرکه، دعوت از زائرین و مردم جهت سر دادن ندای "الله اکبر" در شب ۲۲ بهمن ماه و دعوت از کارکنان، همکاران و هیات امنا، خادمین و مرتبطان با مجموعه ادارات اوقاف جهت حضور منسجم و باشکوه و با تبلیغات گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از دیگر برنامه‌های دهه فجر استان بوشهر است.

اسماعیل پور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه عمر شکوهمند خود دستاوردهای ارزشمندی در بخش‌های مختلف داشته که باید نسبت به تشریح آنها اقدام شود.

وی گفت: در همین راستا تلاش برای تحقق جهاد تبیین به عنوان یکی از تاکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب مورد توجه ویژه قرار دارد.