بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به به اقدامات شاخص حوزه گازرسانی استان در دولت سیزدهم گفت: طی ۲ و سال نیم فعالیت دولت تعداد شهرهای دارای زیرساخت گاز در استان از ۹ شهر به ۱۴ شهر و تعداد روستاهای از ۴۳ به ۷۸ روستا افزایش یافته است.

محمد مرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی حوزه گاز طبیعی در استان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون جایگزینی حدود ۲۶۲ هزار و ۵۲۰ مترمکعب گاز طبیعی با سایر سوخت‌ها از ابتدای دولت و برنامه‌ریزی و اجرای گازرسانی به بیش از یک‌هزار و ۲۴۱ صنعت در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت افزایش میزان تولید خطوط انتقال گاز در سطح استان از یک‌هزار و ۹۲۵ کیلومتر به چهارهزار و ۲۴۷ کیلومتر رسیده است.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ شهر و ۱۵۱ روستا، اجرای ۲ هزار و ۲۳۹ کیلومتر خط انتقال، تغذیه و شبکه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و افزایش انشعابات نصب شده از ۳۲ هزار و ۶۱۶ انشعاب به ۵۷ هزار و ۶۹۶ انشعاب از دیگر اقدامات شاخص استان در حوزه گاز رسانی بوده است.

مرودی یادآور شد: استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان استان‌های آخر در حوزه گازرسانی به مناطق خود بودند که با تلاش‌های مضاعف و کارهای شبانه‌روزی زیرساخت‌های گاز رسانی دراین استان توسعه یافته است.

رئیس جمهور فردا پنجشنبه به هرمزگان سفر می‌کند.