مشهد-ایرنا- مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: دشمن قصد دارد که نظام را ناکارآمد نشان دهد و تمام هجمه خود را در طول سالهای گذشته بر روی این موضوع گذاشته است.

حجت الاسلام سیدمحمد حسین راجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحقیق صورت گرفته دشمنان به دنبال ایجاد شبهه در حوزه انقلاب اسلامی هستند که تعدادی توسط دشمن پر تکرار است و هدف اصلی تمام شبهات، تکیه بر ناکارآمدی نظام است.

وی بیان کرد: تعدادی از نخبگان حوزه و دانشگاه با استناد به ۱۹ هزار سند بین المللی، کارآمدی نظام را اثبات کردند که این تحقیقات در کتاب صعود ۴۰ ساله، نشان دهنده رشد و پیشرفت کشور است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا با اشاره به لزوم بررسی فاصله کشورمان تا نوک قله اظهار کرد: بر همین اساس تاریخ ۵۰۰ ساله کشورهای همچون هلند، بریتانیا، آلمان و آمریکا که به اذهان خودشان اکنون به قله رسیده ‌اند، مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که آنان با طی کردن هشت مرحله، خود را از انتهای دره‌ای که قرار داشتند به نوک قله رساندند.

وی ادامه داد: این کشورها در ابتدا شرایط خود را غیر قابل تحمل دانستند و دست به انقلاب زدند و بعد از آن با جنگ، ترور و تحریم رو به رو شدند که منجر به افزایش مشکلات مختلف برای آنها شد، سپس سعی کردند در حوزه نظامی قدرتمند شوند تا بتوانند از خود دفاع کنند و پس از آن به سمت انقلاب علمی حرکت کردند.

راجی اضافه کرد: در ادامه این مسیر آنان با استفاده از فناوری سعی در بهره بردن از آن در تولید داخلی خود کردند؛ اصلاح ساختارها در کنار هدایت و مدیریت نقدینگی مورد توجه این کشورها قرار گرفت و پس از آن سعی کردند تا در صادارت، پول ملی کشور خود را به عنوان ارز مرجع به دیگر کشورها معرفی کنند.

این پژوهشگر با اشاره به کتاب جدید خود با عنوان "در نزدیکی قله" که هم اینک به چاپ رسیده، اظهار کرد: این کتاب جدید که در امتداد مطالب مطرح شده در کتاب صعود چهل ساله است که با توجه به اسناد بین المللی ثابت می‌کند، اکنون جمهوری اسلامی ایران در مرحله ششم مسیر پیموده شده توسط کشورهای ابرقدرت جهان هستیم.

وی ادامه داد: نزدیک قله دارای چهار بخش کلی با عناوین مراحل صعود ابر قدرت ها، مسیر طی شده توسط ایران، افول ابر قدرت ها و تفاوت‌های پیشرفت اسلامی ایرانی با توسعۀ غربی است، کشورهای ابرقدرت دارای تجربه موفقی هستند که آن را به دیگران معرفی نمی‌کنند و راه بیراهه را به سایر کشورها نشان می‌دهند و راه دیگری را توصیه می‌کنند تا سایر کشورها روی سعادت را نبینند.

حجت الاسلام راجی گفت: ما باید به تجربه موفق آن کشورها توجه کنیم و توصیه آنها را به کار نبریم اما با کمال تاسف برخی از استادان دانشگاهی به جای بیان تجربه کشورهای موفق، توصیه‌های آن کشورها را تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع علم توجه ویژه ای داشتند، افزود: ایشان اعلام کردند دنیای غرب به برکت دانش توانست برای خود قدرت، نفوذ و ثروت را در طول ۲۰۰ ساله فراهم کند و در قسمت دیگر این بیانیه فرمودند؛توصیه‌های دشمن همواره با نیرنگ و فریب همراه است.

این نویسنده اظهار کرد: در کتاب «در نزدیکی قله» نشان می‌دهیم که تا قله چند قدم دیگر بیشتر نمانده و ریل گذاری جمهوری اسلامی ایران کاملاً صحیح، در راه رسیدن به اوج است.

اندیشکده راهبردی سعداء در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد. فعالیت‌ این موسسه شامل پژوهش در امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با هدف استخراج اطلاعات نو و تولید فکر مبتنی بر منابع علمی و مستدل است. حاصل پژوهش‌های سعداء در قالب‌های مختلف رسانه‌ای از جمله کتاب، مقاله، بروشور و محتوای رسانه‌ای به مخاطبین با ملیت و زبان‌های متفاوت ارائه می‌شود. از جمله آثار شاخص منتشر شده این اندیشکده می‌توان به کتاب‌های «صعود چهل ساله»، «ناگفته‌های صورتی»، «خدازاده» و «یک ون شبهه» اشاره کرد.