تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

قشم - ایرنا - زنگ گلبانگ انقلاب صبح (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور توسط معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مدرسه شکوفه های انقلاب شهرستان قشم نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال به دلیل مقارن شدن روز ۱۲ بهمن‌ ماه با پنجشنبه و تعطیلی مدارس، آیین گلبانگ انقلاب و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، امروز(چهارشنبه) برگزار شد.

زنگ انقلاب به صورت نمادین در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمام مراکز آموزشی این شهرستان مرزی اعم از پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای و استثنایی به صدا درآمد.

در ادامه این آیین چندین برنامه فرهنگی و هنری از جمله سرودهای انقلابی، دکلمه، مقاله و نظایر آن توسط دانش آموزان این دبستان ابتدایی اجرا شد.

در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شکوفه های انقلاب فرماندار، امام جمعه و شماری از مدیران شورای اداری و تامین شهرستان قشم حضور داشتند.

مدارس جزیره قشم نگین خلیج فارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله آذین بندی کلاس های درس، برپایی نمایشگاه و مسابقه، اجرای نمایش و سرود از روز هفتم بهمن به استقبال جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب رفتند.

در این مراسم با نواختن سرود انقلاب اسلامی، یاد و خاطره لحظه ورود حضرت امام خمینی به میهن اسلامی گرامی داشته شد.

پخش گل و شیرینی در میان دانش آموزان از دیگر برنامه های مراسم گلبانگ انقلاب در این مدرسه بود.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن آغاز ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن نیز سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال دوری از کشور در میان پر شورترین استقبال در ساعت ۹ و ۳۶ دقیقه با هواپیمای جمبوجت خطوط هوایی فرانسه با پرواز اختصاصی وارد تهران شدند.

در آن روز به مناسبت ورود امام خمینی (ره) به وطن گروه های مختلف مردم به شادی و شعف پرداخته و در خیابان ها و مغازه ها عکس هایی از امام و پرچم هایی رنگارنگ را نصب کردند.

با ورود امام خمینی(ره) به سالن فرودگاه، فریاد الله اکبر این سالن را به لرزه درآورد و استقبال کنندگان با خواندن سرود خمینی ای امام، اشک شوق بر گونه هایشان جاری شد.

خیابان های مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا به طول ۳۳ کیلومتر از طرف گروه تدارکات کمیته استقبال از ایشان و نیز همکاری گروه های مختلف مردم پاکسازی شد و مردم با شعارهایی چون امام خمینی به وطن خوش آمدید و مقدم امام خمینی رهبر جنبش مردمی ایران را گرامی می داریم؛ ورود رهبر خویش را گرامی داشتند.

اطراف میدان آزادی را جمعیت انبوهی پوشانده بود که لحظه به لحظه بر شمار آن ها افزوده می شد.

از نخستین ساعات بامداد آن روز گروه های روزنامه نگاران، خبرنگاران، فیلم برداران، صدا برداران و دیگر نمایندگان رسانه های خبری داخلی و خارجی عازم فرودگاه مهرآباد شدند و میلیون ها نفر از مردم ایران در مسیر فرودگاه مهرآباد تهران تا بهشت زهرا به استقبال امام خود آمدند.

در هنگام ورود امام خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد، امام سوار بر اتومبیل در حالی که از طرف افراد انتظامی محافظت می شدند به طرف بهشت زهرا(س) حرکت کردند.

امام خمینی(ره) پس از حضور در بهشت زهرا و انجام مراسمی که در آن محل انجام شد، به صورت موقت در مدرسه رفاه پشت مسجد سپهسالار اقامت کردند.

با ورود امام خمینی(ره) به وطن اتومبیل ها در خیابان ها به راه افتادند و مردم با روشن کردن چراغ های اتومبیل و زدن بوق، شادمانی خود را ابراز داشتند.