ساری - ایرنا - به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشور، زنگ انقلاب امروز چهارشنبه با شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه مازندران نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نواخته شدن زنگ انقلاب صبح امروز به صورت نمادین در دبیرستان ۱۵ خرداد ساری با حضور حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و فرهنگیان برگزار شد.

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه مدرسه انقلاب نیز در محل دبیرستان ۱۵ خرداد ناحیه یک ساری افتتاح شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این آیین در سخنانی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و کرامت بخشید، گفت: انقلاب اسلامی هدیه خدواند متعال به مردم ایران بود تا در سایه آن به سعادت دنیا و آخرت برسند.

حجت‌الاسلام علی اصغر اصغری ولوجایی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب، مردم ایران اسلامی با رهایی از نوکری شرق و غرب، به آزادگی رسیدند و اکنون با ایستادگی در برابر تمام توطئه‌های دشمنان، به الگویی تمام عیار در بین کشورهای منطقه تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی، درصد باسوادی مردم از ۳۶ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و به برکت این نظام الهی و در سایه تلاش نیروهای جهادی اکنون تمام روستاها علاوه بر برخورداری از امکانات بهداشتی مناسب، از جاده، برق و آب بهداشتی و سالم نیز بهرمند هستند.

وی شعار محوری ایام الله دهه فجر امسال را "جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن" ذکرکرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته تمام شرایط برای برپایی جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در مازندران فراهم است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به توطئه های سازمان یافته دشمنان در ضربه زدن به نظام اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت پشتوانه مردمی، ثابت و استوار و با صلابت از گذشته به حیات جاودانه خود ادامه می دهد و در برابر دسایس سازمان دشمنان مقاومت و ایستادگی می کند.

حجت الاسلام ولوجایی گفت: جوانان امروز نیز با تاسی و الگو برداری از رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس، در تمام عرصه ها حضور موثری دارند و به شایستگی حافظ دستاوردهای نظام اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز دارد که در بیش از چهار۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه این استان تحصیل می‌کنند.