بروجرد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: مردم این شهرستان سه هزار جلد کتاب در راستای اجرای طرح " اهدای کتاب، اهدای دانایی" به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا کردند.

فرهاد سوداگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی طرحی است که به صورت همیشگی در بروجرد انجام می شود و مردم در این طرح کتاب هایی که استفاده کرده اند را به کتابخانه های عمومی اهدا می کنند.

وی اضافه کرد: کتاب هایی که در این طرح جمع آوری می شود بخشی از آنها به کتابخانه روستایی تحویل داده می‌شود تا در اختیار مردم در مناطق روستایی و مناطقی که دسترسی آنها به کتابخانه های سطح شهر محدود است، قرار گیرد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد بیان کرد: همچنین بخش دیگری از کتاب های اهدایی در طرح اهدای دانایی تحویل کتابخانه های عمومی سطح شهر و یا تحویل مساجد خواهد شد.

سوادگر یادآور شد: اجرای چنین طرح هایی علاوه بر اینکه دسترسی به کتاب و مطالعه را برای همه مردم فراهم می کند، در ارتقای فرهنگ کتابخوانی موثر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کتابخانه شامل هفت مورد نهادی، هفت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در بروجرد وجود دارد، افزود: تعداد کل اعضای کتابخانه‌های شهرستان بروجرد ۴۰ هزار نفر است که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال هستند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد ادامه داد: امسال تعداد ۳۹ هزار و ۹۷۷ جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی بروجرد امانت داده شد که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.