اسلام‌آباد - ایرنا - فرماندهان ارتش پاکستان با تجدید حمایت صریح این کشور از مردم فلسطین و برقراری فوری آتش بس دائمی در غزه، نسبت به گسترش پیامدهای منفی ناشی از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار دادند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، اجلاس مشترک فرماندهان ارتش به ریاست ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار و شرکت‌کنندگان بر تداوم حمایت پاکستان از فلسطین و مردم غزه تاکید کردند.

فرماندهان ارتش پاکستان هشدار دادند که منطقه با سرایت گسترش پیامدهای منفی ناشی از تداوم درگیری در غزه مواجه است لذا پاکستان برقراری آتش بس دائمی در غزه و حل پایدار مناقشه فلسطین را مطالبه می‌کند.

در اجلاس فرماندهان ارتش پاکستان تصمیم گرفته شد که با تروریست‌ها، تسهیل‌کنندگان و حامیان آنها که به نیابت از نیروهای متخاصم برای بی‌ثبات کردن پاکستان کار می‌کنند، با تمام قدرت برخورد می‌شود.

عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان گفت: که حاکمیت و تمامیت ارضی کشور مقدس و غیرقابل تعرض است. پاکستان معتقد به همزیستی مسالمت آمیز با همه کشورها است اما هیچ گونه مصالحه‌ای بر سر حاکمیت خود نخواهد کرد.

فرماندهان ارتش پاکستان همچنین در خصوص استقرار ارتش برای کمک به کمیسیون انتخابات در برگزاری مسالمت آمیز انتخابات عمومی این کشور بحث کردند. ارتش پاکستان تاکید کرد که وظایف محول شده را طبق دستور قانون اساسی و تحت دستورالعمل های کمیسیون انتخابات انجام خواهد داد.

آنان هشدار دادند که هیچ کس اجازه نخواهد داشت به نام فعالیت‌های سیاسی دست به خشونت بزند و در اجرای اساسی روند دموکراتیک و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه خرابکاری کند.

انتخابات آتی پاکستان روز هشتم فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این رای‌گیری انتخابات مجلس ملی و ۴ مجالس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل خواهد شد.