خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: جشن تکلیف سیاسی دختران رای اولی استان امسال برای نخستین بار برگزار می شود.

فریبا ولی پور عالم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که در خصوص رای اولی ها وجود دارد و لزوم افزایش آگاهی و بینش سیاسی این قشر، جشن تکلیف سیاسی دختران با همکاری دفتر اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش در محلات برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام جزییات و نحوه برگزاری این جشن در هفته آینده تصریح کرد: رای اولی ها اسفند امسال نخستین تجربه سیاسی خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کسب می کنند که باید انتخابی آگاهانه داشته باشند.

روایتگری بانوان پیشکسوت در سطح مدارس

ولی پور همچنین در خصوص برنامه های دهه فجر گفت: برخی بانوان پیشکسوت در عرصه دفاع مقدس فعال بوده اند و همچنین مادران و همسران شهدا که به عنوان حامیان صف اول جبهه شناخته می شوند فعالیت های بسیاری در آن دوران داشته اند بنابراین شناسایی و معرفی این قشر در برنامه ای با عنوان "روایت پیشرفت"در دستور کار قرار گرفت تا با حضور در مدارس راهنمایی و دبیرستان های دخترانه روایتگری کنند.

وی همچنین عنوان کرد: بانوانی از دهه های ۵۰ و ۶۰ به موفقیت های چشمگیری در حوزه های نخبگانی، فرهنگی، علمی، ورزشی و پزشکی دست یافته اند که این افراد نیز به عنوان دستاوردهای انقلاب به آموزش و پرورش معرفی شده اند تا به عنوان بانوان موفق انقلاب، در جمع دانش آموزان حضور یابند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اجرای ۲۰۰ برنامه در ایام دهه مبارک فجر افزود: برگزاری نمایشگاه های مد و لباس و عرضه صنایع دستی و توانمندی های بانوان، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات فرهنگی، همایش "زن، زندگی و ایثار" با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، نشست های بصیرتی همچنین کرسی های آزاداندیشی در سطح دبیرستان ها و دانشگاه ها با موضوع مسایل روز، سیاسی و انتخابات نیز ایام دهه فجر در دستور کار است.

ویزیت رایگان بانوان محله های کم برخوردار

ولی پور عالم با اشاره به ویزیت رایگان بانوان در مناطق کم برخوردار بیان کرد:برنامه مشاوره خانواده "محله یار" با رویکرد ایرانی، اسلامی یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه بانوان است که با حمایت های معاونت دفتر زنان نهاد ریاست جمهوری در حال انجام می باشد.

وی افزود: در این طرح هفت محله کم برخوردار خرم آباد به عنوان محلات هدف شناسایی و مقرر شده است یک هزار و ۱۰۰ نفر ساعت مشاوره، در راستای تحکیم بنیان و تثبیت آرامش روحی و روانی خانواده ها با استفاده از مدرسان مجرب حوزه روانشناسی خانواده به بانوان ارایه شود.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر مردمی بودن و حمایت از قشرهای کم برخوردار گفت: این طرح در محله علی آباد خرم آباد با استفاده از ظرفیت سمن های اجتماعی و موسسه خیریه باب الحوائج آغاز شده است و در نهایت به مدت چهارماه در این محلات تدوام خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان یادآور شد: چنانچه افراد به مشاوره های بالینی تخصصی و پزشکی نیاز داشته باشند مسیر خدمت ادامه یابد تا اگر مسایل اقتصادی برای خانواده ها ایجاد تنش کرده باشد، طرح تا افزایش سطح درآمدی خانواده و حمایت از سرپرستان ادامه یابد.