به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در این آیین که در محل استانداری برگزار شد، گفت: در نشست قبلی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی سند تحول روابط عمومی ها معین و رونمایی شد که البته اغلب دستگاه های اجرایی استان هم اینک از این سند برخوردار هستند.
یعقوبعلی نظری بیان کرد: سند تحول دستگاه های اجرایی مبتنی بر سند تحول دولت تدوین شده و براساس آن طرحهای تحولی در دستگاه های مختلف اجرایی بویژه بخشهای زیرساختی و اجتماعی که در بسیاری از دستگاه های اجرایی موضوعیت پیدا کرده، تهیه شده است.
وی اظهار کرد: در هر طرح تحولی، تعداد پروژه معینی در نظر گرفته شده که باید در یک بازه زمانی معین اجرا شود، طبیعی است که برای تحقق این طرحهای تحولی، به صورت هماهنگ و همزمان تحولی در ارتباط گیری و اطلاع رسانی و همه وظایفی که در روابط عمومی دستگاه ها موضوعیت پیدا می کند، ضروری است.
استاندار خراسان رضوی گفت: معتقدیم که طرحهای تحولی باید متفاوت از گذشته و مساله محور و مزیت محور باشد، بدیهی است که نیاز داریم روابط عمومی ها در این بخش همگام و با دقت و کیفیت کار لازم در این موضوع همراهی داشته باشند که یکی از دلایل تدوین طرح تحول روابط عمومی ها همین است.
نظری اظهار کرد: سند پیوست رسانه ای نیز مولفه های مورد نظر ما در خصوص طرحهای تحولی را پاسخ می دهد، چرا که در موضوعات مربوط به روابط عمومی ها، ضعفی به نام پیوست رسانه ای داشتیم که در بخشهای مختلف اثرگذار است.
وی، به تاثیر سند پیوست رسانه ای در حوزه مصرف انرژی اشاره و بیان کرد: هم اینک نزدیک به ۶۵ درصد از مشترکین خراسان رضوی کمتر از الگو مصرف دارند لذا نشان می دهد که عده ای معدودی در این استان مصرف برق بیشتری دارند در این راستا نیاز است که تحولی در مصرف انرژی در استان بوجود آید.
وی با تاکید بر تدوین یک طرح تحولی در حوزه مصرف انرژی برای خراسان رضوی گفت: نقش یا شیوه ارتباط گیری یا مواجهه با مصرف کنندگان بویژه پرمصرفها را می توان در قالب یک پیوست رسانه ای خاص قرار داد، لذا معتقدیم پیوست رسانه ای باید یک ظرف مبتنی بر نگاه تحولی باشد که پیوست رسانه ای در آن نقش آفرینی کند.
نظری اضافه کرد: هر دستگاه اجرایی ماموریتی دارد که باید برای انجام آن شیوه ارتباط گیری با مخاطب خود را بداند، این مسوولیت بر عهده روابط عمومی است که باید برای آن برنامه داشته باشد و این مهم در قالب پیوست رسانه ای قابل انجام است.
وی اظهار امیدواری کرد که روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در تعامل و افزایش ارتباطات خود با روابط عمومی استانداری در مسیر اجرای سند پیوست رسانه ای بتوانند کارکرد موثرتر و هدفمندتری را دنبال کنند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: سه ماه قبل در روابط عمومی استانداری به سراغ تدوین برنامه اقدام روابط عمومی ها رفتیم تا برنامه روابط عمومی را برای یک سال پیش رو بدانیم.
سیدناصر نعمتی افزود: در این راستا ۶۲ طرح تحولی که برای حوزه های مختلف استان خراسان رضوی تعریف شده بود را مبنایی برای طرح تحول یا برنامه اقدام روابط عمومی های دستگاه های اجرایی قرار دادیم.
وی بیان کرد: برای بخش پیوست رسانه ای نیز برداشتهای مختلفی انجام می گیرد اما برای اینکه به یک قرائت واحد از پیوست رسانه ای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خراسان رضوی برسیم، از ۲ ماه قبل نگارش سندی را در این زمینه آغاز کردیم که شیوه نامه ای مبتنی بر پیوست نگاری در روابط عمومی ها است.
مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: در انتهای این شیوه نامه، چک لیستی قرار دارد که بسیار برای ما آموزنده بوده و در آن ۶۲ پیشنهاد رسانه ای قرار گرفته است، در این راستا ضرورت داشت تا دبیرخانه ای برای پاسخگویی به این پیوستها وجود داشته باشد.
نعمتی اظهار کرد: امروز همراه با رونمایی از سند پیوست رسانه ای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خراسان رضوی، دبیرخانه مربوطه نیز در استانداری آغاز بکار خواهد کرد، در هفته آینده نیز پس از مطالعه این سند، ابهامات آن بررسی و رفع خواهد شد.
وی گفت: براساس پایشی که انجام گرفته، خراسان رضوی نخستین استانی است که دبیرخانه پیوست رسانه ای روابط عمومی دستگاه های اجرایی را راه اندازی کرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این آیین از اینکه نشستهای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان انسجام یافته است و درباره ماموریتها و مسئولیتهای استان سخن می گویند، اظهار خرسندی کرد.
محمد حسین زاده افزود: انسجام و نظم روابط عمومی های استان بسیار خوب بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست، این موضوع به اینکه روابط عمومی ها یک بازوی قدرتمند برای بخش ملی نیز باشند و روابط عمومی هر دستگاه خود را روابط عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران بداند، کمک خواهد کرد.
رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این آیین هم افزایی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان را در زمستان سال گذشته برای مدیریت و کاهش مصرف گاز بخش خانگی در زمانی که دمای هوا به ۲۸ درجه زیر صفر رسیده بود، اشاره کرد و گفت: پویشی که به همت روابط عمومی ها در سال گذشته اجرا شد، باعث کاهش مصرف گاز از بخش خانگی شد.
حمیدرضا افشون افزود: امسال نیز پویشی تحت عنوان "هر خانه، یک اتاق گرم" که تجربه موفقی از پارسال در حوزه مشارکت مردمی بود از دیماه امسال در استان اجرا شده و جوایز ارزنده ای هم برای آن در نظر گرفته شده است.
وی به ضرورت مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و اداری اشاره و بیان کرد: صرفه جویی مصرف گاز در این ۲ بخش باعث ذخیره سازی گاز برای مصرف در بخش صنعت به منظور ایجاد ارزش افزوده برای استان می شود.
وی اظهار کرد: صنایعی مانند فولاد فقط مصرف گاز دارند و به ناچار برای حفظ گاز در بخش خانگی، مصرف این صنایع در زمستان محدود و برای باقی صنایع نیز سوخت مایع در نظر گرفته می شود لذا با مدیریت مصرف گاز می تواند، این سوخت را برای صنایع حفظ کرد.