شهرکرد- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۷۲ هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در دولت سیزدهم پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ طاهری میرقائد روز دوشنبه برنامه‌های بخش کشاورزی در دهه فجر افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون با جذب حداکثری اعتبارات تخصیصی به استان، بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حدود ۱۷ هزار نفر از بهره‌برداران در زیربخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، دامداری، شیلات، گلخانه، ادوات کشاورزی، مرغداری، باغداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده است.

وی در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای نیز گفت: از شروع دولت مردمی سیزدهم تاکنون تعداد ۲۱۴ فقره پرونده تسهیلاتی تشکیل و مبلغ ۶ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های گلخانه‌ای استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری به طرح‌های شاخص دهه فجر این نهاد اشاره کرد و گفت: با مشارکت بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان، در دهه فجر امسال ۸۹ طرح کشاورزی با اعتبار سه هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که سهم بسزایی در امنیت غذایی، افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی بخش کشاورزی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.