بندرعباس - ایرنا - کیلومترها راه آمده تا نامه‌اش را به دست رییس‌جمهور برساند، به امید اینکه این دیدار فرصتی برای رسیدگی به درخواست شاغل شدنش باشد و بتواند خانه‌دار شود و دیگری برای قدردانی از حل مشکلی ۴۰ ساله، زیر پرچم آمده است، بلوار ساحلی بندرعباس زیر پرچم، امروز (پنجشنبه۱۲بهمن‌ماه) میعادگاه ملاقات هرمزگانی‌ها با آیت‌الله سیدابراهیم رییسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، می‌بارد و می‌بارد و طراوت مهربانی‌اش را با شهری که چندماه تشنگی را تحمل کرده تقسیم می‌کند؛ دوازدهمین روز از بهمن هرمزگان با بارش باران آغاز شد، با این حال نه از سرمای زمستان خبری‌ست و نه گرمای تابستان در آن راه دارد؛ نسیمی روح‌نواز همراه با بوی نم و شرجی، هوا را پر کرده است.

صدای شاد موسیقی بندری همراه با ریتم دلنشین امواج دریا از همه‌جا به گوش می‌رسد، حضور مرد و زن، پیر و جوان با لباس‌های رنگارنگ محلی جلوه خاصی به فضا بخشیده؛ دِیار دربا و نخل و خورشید امروز میزبان رییس‌جمهور است و فجر هرمزگان با حضور آیت‌الله ابراهیم رییسی آغاز شده است.

هر چند از بامداد امروز مسیرهای منتهی به این میعادگاه برای راحتی رهگذران به روی عبور خودروها مسدود شده اما جمعیت مشتاق در طول این مسیرها هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود و حتی بارش باران هم، مانع حضور ساحل‌نشینان این مرز و بوم در این مراسم نشد.

بندرعباسی‌ها ساعتی زودتر از موعد در وعده‌گاه دیدار چشم‌انتظار رسیدن کاروان دولت هستند؛ در دست بسیاری از آنها کاغذهای سفید به چشم می‌خورد؛ برخی دنبال کاغذ و خودکار و پاکت نامه می‌گردند و بعضی هم مشغول نوشتن نامه هستند، یکی تاریخ می‌پرسد، دیگری در تلاش است تا چند برگه کاغذ را همراه با نامه‌اش در پاکت جای دهد؛ نامه‌هایی از دَرد و رنجِ بیماری تا کمبود امکانات و بیکاری که به امید رسیدن به دست رییس جمهور و حل این مشکلات کهنه، نوشته شده‌اند.

پرچم‌ سه رنگ ایران در دستان کودکان و بزرگسالان به اهتزاز درآمده و پلاکاردهای رنگارنگ با محتواهای خوش‌آمد گویی و مطالبات بالای سر جمعیت خودنمایی می‌کند.

دانش‌آموزان دختر و پسر با لباس‌های محلی و سربند "یا زهرا" و "یا حسین" مشتاقانه آمده‌اند و به ترتیب وارد محل اجرای سخنرانی می‌شوند تا در این مراسم به اجرای سرود و تواشیح بپردازند.

زمان از وقت مقرر سخنرانی و دیدار رئیس جمهور گذشته بود و هوا همچنان پیش‌بینی ناپذیر است؛ گاهی بارانی می‌شود و لحظه‌ای آفتابی اما همچنان جمعیت زیادی به سمت محل برگزاری مراسم در حال حرکت هستند.

برخی برای فرار از باران به زیر درختانِ بوستان پناه آورده‌اند و برخی با شال و چادرهای بندری در تلاش هستند خود را از بارش شدید باران محفوظ نگه دارند.

در امتداد بلوار و حتی در محل برگزاری این رویداد خودروهای اورژانس و هلال احمر پهلو به پهلوی هم برای خدمات‌رسانی به مردم حضور دارند و در ۲ طرف خیابان اصلی پر شده از ایستگاه‌های صلواتی که جوانان در آنها به صورت خود جوش از مردم پذیرایی می‌کنند.

رییس‌جمهور که از راه می‌رسد همهمه جمعیت را فرا می‌گیرد؛ برنامه آغاز می‌شود اما هنوز برخی ایستاده پشت در انتظار ورود مانده‌اند و روی جدول کنار خیابان نشسته‌اند.

امروز برای سومین بار است که رییس دولت سیزدهم به این استان آمده تا ضمن بازدید از طرح‌های مصوب سفر اول، تصمیم‌های مقتضی برای شتاب بخشی در اجرای این طرح‌ها را اتخاذ کند و طرح‌های صنعتی و عمرانی را هم با حضور مسوولان و دولتمردان به بهره‌برداری برساند.

و حالا سید محرومان آماده سخنرانی برای مردم این دیار است؛ باران همچنان می‌بارد، بارانی که پس از روزها انتظار، باریدن گرفته است.