دماوند - ایرنا - آیین تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و فرهنگیان برتر در عرصه‌های علمی و فرهنگی همزمان با شروع دهه فجر در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر شهر دماوند برگزار گردید.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند،حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام اسفندیار نماینده ولی‌فقیه در سپاه دماوند، سلطان آهی سرپرست معاونت فنی و عمرانی و هاشمی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری دماوند، محمد فروتن مدیر آموزش و پرورش دماوند و جمعی از مدیران، معلمان و دانش‌آموزان حضور داشتند.

در این مراسم از ۶۰ دانش‌آموز برتر مسابقات علمی و فرهنگی حائز رتبه در سطح کشور و استان و تنی از فرهنگیان مقام‌ آور در مسابقات متعدد با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: طی روزهای آینده رویداد مهمی در پیش داریم که آن هم انتخابات است و رهبر معظم انقلاب محور این حماسه سیاسی را در چهار محور امنیت، سلامت، رقابت و مشارت و حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رأی مشخص کردند.

وی افزود: رقابت که با حضور جناح های سیاسی مختلف محقق می شود و امنیت نیز ستاد انتخابات شهرستان ماه هاست کار خود را آغاز کرده و امسال در سطح شهرستان نیز ۱۱۷ شعبه اخذ رأی و بیش از دوهزار نفر دست اندرکاران برگزاری این حماسه سیاسی هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ نفر از نامزدهای انتخابات مورد تایید شورای نگهبان شدند، بیان داشت: امروز همه ما وظیفه داریم با حضور حداکثری در انتخابات خلق حماسه کنیم؛ معاندین نظام همه برنامه های خود را متمرکز به انتخابات پیشروی ایران کردند و بدانید که رأیی که بر صندوق می اندازید، تیری است بر قلب دشمنان نظام و لازم هم در این زمینه فعالیت داشته باشید و حساسیت آن را تشریح کنید.

طاهرخانی تصریح کرد: برای داشتن ایران قوی پای کار باشید چراکه دشمنان ایران قوی را نمی بینند؛ علاوه بر داشتن حضور، یک انتخاب فرد اصلی داشته باشیم. فردی را انتخاب کنیم که هم مطالبات مردم را پیگیری کند و ریل گذاری کشور را به درستی تشخیص دهد؛ بسیاری از موضوعاتی که موجب نارضایتی مردم بود و ما مسئولان نمی توانیم مطالبات آنان را محقق کنیم قوانین مجلس است چراکه بروز نیست درحالی که درخواست ها بروز است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب راه را مشخص کردند که در این راه بصیرت است و ما نیز در این مسیر با روشنایی عبور خواهیم کرد.

امروز جهاد دانش آموزان درس خواندن و تحقیق و پژوهش است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز اظهار داشت: امام راحل شعار ما می توانیم را در این کشور نهادینه کردند که با مقایسه پژوهش های علمی قبل و بعد از انقلاب نشان از این مهم را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: هر کدام از ما برای حفظ انقلاب وظایفی داریم؛ عده ای جان خود را فدا کردند و امروز جهاد شما دانش آموزان درس خواندن و تحقیق و پژوهش است.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان کشور آینده سازان این مملکت هستند و آینده برای شما دانش آموزان است که انشاالله ایرانی پیشرفته تر و موفق تر خواهیم داشت.