سنندج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه طرح آبخیزداری  و یک پروژه گردشگری با ۲۹۸ میلیارد ریال هزینه در استان به بهره برداری می‌رسد.

بهزاد شریفی‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دهه فجر در قروه طرح آبخیزداری حوزه آجی چای و شیخ جعفر یک روستای شیخ جعفر با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: در قروه همچنین طرح آبخیزداری دیگری در پنجه علی شمالی و روستای قاملو با ۷۴ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای چهار نفر افتتاح می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: در شهرستان سقز و حوزه ایرانخواه و روستای شمسه، طرح آبخیزداری با ۸۱ میلیارد ریال اعتبار و پنج نفر اشتغالزایی به بهره برداری می رسد.

شریفی پور ادامه داد: دهه فجر همچنین پارک جنگلی جنگلبان در روستای صلوات آباد سنندج با ۵۳ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال برای ۸۰ نفر افتتاح می شود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.