ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک طلیعه نور بود که با رهبری مدبرانه و هنرمندانه حضرت امام خمینی(ع) به عالم انسانیت عرضه شد.

به گزارش ایرنا، " حسن بهرام نیا" روز جمعه در جمع مردم شهرستان آبدانان با تبریک چهل و پنجمین بهار انقلاب و ملت ایران اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری نهضت نورانی حضرت امام(ره) با نصرت خدای مهربان و پشتیبانی مردم سرافراز ایران، فضای جهان تلطیف و عطر عزت و آزادگی این جنبش عظیم جهادی مشام افکار عمومی دنیا را معطر کرد.

وی با بیان اینکه امروز نور انقلاب اسلامی، زوایای تاریک جهان را منور کرده است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهانی فراگیر شده و انسان های آزادیخواه یک جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم نظام سلطه تشکیل داده اند.

استاندار ایلام در ادامه با تجلیل از مردم آبدانان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاخص آبدانان و تکریم مقام شامخ ایثارگران این دیار افزود: ابر طرح تونل کبیرکوه به عنوان بزرگترین پروژه راهسازی کشور زیباترین پاداش و شیرین ترین هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای مردم شریف این شهرستان است.

بهرام نیا تصریح کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم فقط برای تونل کبیرکوه هزینه شده و این طرح در سفر رییس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهرام نیا با بیان اینکه تونل کبیرکوه به زودی افتتاح و بهره برداری می رسد، تصریح کرد: تونل کبیرکوه با چهار هزار و ۸۰۰ متر طول بدنه اصلی، هفت قطعه تونل کوچک به طول ۱۵۰۰ هزار متر ( جمعا به طول ۶۳۰۰ کیلومتر)، با ۱۴ متر عرض و ۸/۸ متر ارتفاع بعد از تونل در حال احداث اتوبان تهران- شمال با ۶.۲ کیلومتر، دومین تونل بزرگ جاده ای کشور است.

استاندار ایلام یادآور شد: احداث و افتتاح تونل بزرگ کبیر کوه بیانگر منزلت و اهمیت خدمت به مردم استان ایلام در نگاه و نظر دولت کار و کرامت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار ایلام در ادامه به پروژه‌ها و طرح‌های دهه فجر استان اشاره کرد و یادآورشد: ۳۲۶ طرح و پروژه دهه فجر با اعتبار ۳۷ هزار ۹۴۰ میلیارد ریال در استان کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های غرب و فشارهای جبهه استکبار علیه نظام اسلامی، گفت: ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، اما روز به روز در حال پیشرفت است که این یک افتخار بزرگ است.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای، خاطرنشان کرد: امروز همه باید با بلوغ سیاسی در سنگر دفاع از انقلاب قرار گرفته و با حضور پرشور در انتخابات پیش روی آخرین توطئه و ترفندهای دشمنان ایران بزرگ را خنثی کنیم.

به گزارش ایرنا، آیین بهره‌برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی، به‌صورت وبیناری با حضور رییس جمهور و استانداران سراسر کشور در مراسمی برگزار شد.

از مجموع ۹۵۰ پروژه آموزشی و پرورشی که در سراسر کشور امروز به بهره‌برداری می رسد ۱۹ طرح مربوط به استان ایلام است.