قشم - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی که رییس جمهور را در سفر استانی به هرمزگان همراهی می‌کند امروز (جمعه) با حضور در جزیره قشم به مقام شامخ شهدای این سرزمین آب و آفتاب ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی که همزمان با روز دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان راهی جزیره قشم شده است در بدو ورود از سوی جمعی از مسوولین و خانواده‌های معزز و معظم شهدای این شهرستان مرزی مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای نگین خلیج فارس با حضور در منزل شهید محمد بازماندگان قشمی در این دیداری صمیمانه به همراه رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رییس بنیاد شهید قشم با خانواده این شهید والامقام به دیدار و گفت و گو کرد.

شهید محمد بازماندگان قشمی از شهدای دوران دفاع مقدس است که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به فیض شهادت نایل آمد.

در ادامه این سفر کاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی پروژه احداث چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در جزیره قشم کلنگ زنی شد.

تقاضای مسکن در جزیره قشم ۱۰ هزار واحد است که به نسبت جمعیت ساکن در این جزیره، ۲ برابر سرانه کشوری است و نشان دهنده عقب ماندگی سیاست های توسعه مسکن در ۱۰ سال گذشته است.

با کلنگ زنی امروز، ظرفیت احداث چهار هزار و ۶۰۰ واحد دیگر در نزدیکی ساحل جنوبی این جزیره، برای ساکنان قشم، طولا، حمیری، دفاری و روستاهای پیرامونی جانمایی شده است و برای متقاضیان درگهان و کووه ای در غرب درگهان زمین جانمایی شده است.

همچنین همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، واحد جدید آب‌شیرین‌کن شهر قشم با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز به کار کرد.

این آب‌شیرین‌کن جدید با اعتبار سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در شهر قشم راه‌اندازی شده است.

در ادامه این حضور میدانی وزیر امور اقتصادی و دارایی از شرکت تولید روغن موتور کلسترول قشم بازدید کرد.

شرکت صنعتی کاسترول قشم، تولید کننده انواع روغن های موتور است که از سال ۱۳۸۰ با ظرفیت تولید ۲۰ میلیون لیتر در سال شروع بکار کرده است و بخشی از مصرف داخل را تامین می‌کند.

مسوولان این شرکت در جریان بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور مشکلات پیش روی این واحد تولید را بیان کردند و خواستار رسیدگی به معضلات تولیدکنندگان داخلی شدند.

خاندوزی در این بازدید در جریان چگونگی و میزان تولید این شرکت قرارگرفت و خواستار بررسی مسایل و مشکلات مطرح شده این شرکت تولیدی از سوی گمرک و نهادهای مربوطه شد.

در جریان این بازدیدها معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، دستیار وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک تجارت، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان، مدیرعامل منطقه آزاد قشم، امام جمعه و فرماندار این شهرستان و جمعی از مدیران اقتصادی این منطقه حضور داشتند.

برگزاری نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان به ریاست وزیر اقتصاد نیز از دیگر برنامه های وزیر اقتصاد در این استان است که این نشست با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مردم بندرعباس و جزیره قشم در مجلس شورای اسلامی، روسای کل گمرک و جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و مدیران اقتصادی استان و فعالان بخش خصوصی این استان برگزار شد.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی هرمزگان مشکلات پیش روی کسب وکارهای خود را در حضور وزیر اقتصاد مطرح کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.