بوشهر_ ایرنا_ مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر از پرداخت ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش های مختلف کشاورزی و صنایع وابسته از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه خبر داد.

سیدمحسن نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۱۰ هزار و ۳۵۹ متقاضی واجد شرایط پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات پرداختی، ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال در بخش زراعت به یک هزار و ۱۵۴ نفر و یک هزار و ۱۱میلیارد ریال از سرفصل باغداری به ۹۸۲ نفر از متقاضیان بوده است .

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون پرداخت شده که از این محل ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور ،کمباین و دنباله بندها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان افزوده شده است .

نجفی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال، یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی به ۸۳۰ نفر از متقاضیان و در بخش خدمات کشاورزی و بازرگانی ۶ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال به چهار هزار و ۱۰۶ نفر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در بخش آب و خاک و کشت گلخانه ای و با هدف توسعه این نوع کشت ها در جهت تولید محصولات کشاورزی، ۲۲۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این منجر به احداث و بهره برداری از ۱۸۶ طرح در استان بوشهر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: در بخش دامداری ،طیور، شیلات و زنبور عسل، سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۷۰ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

نجفی ادامه داد: پرداخت یک هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال تسهیلات ازدواجی به تعداد ۶۴۴ نفر از متقاضیان، ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی جزء ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ به ۱۸۳ نفر متقاضی معرفی شده از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، امور عشایر و معاونت روستایی استانداری بوشهر و ۷۱۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به یک هزار و ۵۲ نفر از متقاضیان نیز در ۱۰ ماه امسال انجام شده است .

وی تاکید کرد: شعب این بانک تا شروع دهه فجر سال جاری، ۹۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی را به صورت تخصصی در بخش کشاورزی پرداخت کرده اند.