تهران- ایرنا- «شهرسرود» به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با پویش سراسری «پرچم» سرود همگانی مدارس را احیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، خواندن سرود در مدارس آن هم دسته‌جمعی با هم‌کلاسی‌ها، علاوه بر حس تمرین هماهنگی و همکاری، ثبت خاطره‌ای از یک کار فرهنگی و هنری است، حال آنکه اگر این سرود در لوای پرچم کشور باشد که غرورآفرین و خاطره‌ساز هم خواهد بود؛ یاد حیاط مدرسه در سال‌های پس از انقلاب برای همه دهه پنجاه‌ها و دهه شصتی ها هنور سرشار از همین خاطره‌هاست، همخوانی و سرود؛ حالا نوبت دهه نودی‌هاست که این حس همبستگی و هماهنگی را با سرود پرچم تجربه کنند.

شهر سرود مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کانون شهید رجایی منطقه ۱۲ استان تهران پویشی را با عنوان «پرچم» آغاز کرده است.

در این پویش که به مناسبت جشن‌های دهه مبارک فجر در حال برگزاری است، قرار است مدارس قطعه سرود پرچم را توسط دانش آموزان به صورت همگانی اجرا کنند و ویدیوی اجرای خود را به دبیرخانه پویش در پیام‌رسان شاد به نشانی shahresoroud@ ارسال کنند تا بعد از داوری به اجراهای برتر هدایایی اهدا شود.

هدف اصلی از برگزاری این پویش احیای سرود همگانی مدارس در کنار برگزاری جشن‌های ویژه دهه مبارک فجر در مدارس است که سال‌هاست بخشی از خاطرات شیرین دوران تحصیل تمام هموطنان بوده است.

شهر سرود از زیرمجموعه‌های مرکز مأوا سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که حدود یک سال است به صورت رسمی فعالیت خود را به صورت کاملا تخصصی در حوزه سرود آغاز کرده است.