تهران- ایرنا- مجری برنامه تلویزیونی «بسته پیشنهادی»، فیلم «بی‌بدن» را اثری بسیار تلخ اما تاثیرگذار دانست و گفت: تلنگری که فیلم به درست نبودن شانتاژ فضای مجازی زد بسیار ارزشمند بود. 

مژده لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمای ایرنا با اشاره به محتوای فیلم بی‌بدن که به یک پرونده قضایی واقعی می‌پردازد، اظهار داشت: اینستاگرام و کاربران فضای مجازی تصمیم می‌گیرند که چیزی به اسم حقیقت در ذهن شما جا بگیرد؛ اما وقتی پرونده را می‌بینی، می‌فهمی حقیت چیز دیگری است.

وی گفت: من در پرونده آرمان و غزاله دلم برای خانواده مقتول (غزاله) هم می‌سوخت. به نظر من نباید آنها را محکوم کنیم. این خانواده فرزند و تک دخترشان را از دست دادند، به گونه ای نشود که فکر کنیم او گناهکار است که دارد از حق قصاصش استفاده می‌کند. من وکیل هستم و این دغدغه را دارم. ما می‌توانیم درخواست بخشش کنیم؛ اما نباید جای قاتل و مقتول را عوض کنیم.

همه چیز هدایت افکار عمومی در اینستاگرام نیست

لواسانی افزود: فیلم این تلنگر را می‌زند که «همه چیز و هدایت افکار عمومی در اینستاگرام نیست». اگر همین تلنگر را بزند رسالتش را به درستی انجام داده است. ما همه سلبریتی‌ها را برای بخشش جمع می کنیم و روی خانواده فشار می‌آوریم. فشار افکار عمومی ممکن است باعث بشود خانواده سر لج بیفتد و اصلا نبخشد. این نکته با ظرافت خاصی در فیلم به نمایش درآمده بود. من وقتی این فیلم را دیدم خدا را شکر کردم که یک نفر به این موضوع پرداخته است.

وی درباره نبودن فیلم در بخش رقابتی جشنواره بیان کرد: گلاره عباسی و الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی در فیلم «بی‌بدن» خیلی خوب ظاهر شدند. به نظر من این فیلم هم مثل «علفزار» در گیشه موفق است.

نمایی از فیلم «بی بدن»

خواهش مژده لواسانی از پدران / آسیب قرعه‌کشی

لواسانی با اشاره به دیگر جنبه‌های فیلم «بی‌بدن» اظهار داشت: من برنامه کاملا دخترانه را اجرا کردم و برایم دختران خیلی مهم هستند. خودم تک فرزند هستم و رابطه ام با پدرم زندگی‌ام را ساخته است. من از پدران خواهش می‌کنم که این رابطه را با دخترشان تنظیم کنند و با آنها دوست باشند. دختر نباید از پدرش بترسد و باید با او بتواند حرف بزند. وی درباره دیگر فیلم‌های روز دوم جشنواره اظهار داشت: من فیلم «تابستان همان سال» را هم بسیار دوست داشتم و قاب‌های درخشان و چشم‌نوازی در این فیلم دیدیم.

مجری تلویرون با تاکید بر این که فیلم‌های روز اول را اصلا دوست نداشتم گفت: افتتاحیه سالن رسانه‌ها بسیار کم‌رونق بود. به نظر من این کم‌رونقی ناشی از آسیبی است که قرعه‌کشی به جشنواره می‌زند. در افتتاحیه جشنواره باید با یک فیلم با شکوه قرار بگیرد. تا جایی که می‌دانم در جشنواره‌های بزرگ برای فیلم‌ها قرعه کشی نمی‌کنند. شما وقتی با یک فیلم کم جان شروع می‌کنید، انگیزه اهالی رسانه را کاهش می‌دهید. در مجموع روز اول روز خوبی برای جشنواره نبود.

نمایی از فیلم «تمساح خونی»

«تمساح خونی» شریف و محترم است/ بدهکاری جشنواره به عزتی

لواسانی با تاکید بر این که روز دوم یک شروع بسیار خوب داشتیم توضیح داد: «تمساح خونی» مثل شخصیت کارگردانش، جواد عزتی شریف و محترم و قابل اعتنا بود. یک کمدی غیرسخیف بود که من خیلی دوستش داشتم. بازی جواد عزتی و عباس جمشیدی فر خیلی خوب بود و زوج فوق العاده ای بودند. فیلم تمساح خونی حال جشنواره را خوش کرد. این جشنواره سیمرغ‌ها به جواد عزتی بدهکار است.

وی افزود: آقای عزتی در نشست خبری گفت که «می‌خواستم پیشنهادی به سینمای ایران داشته باشم. او پیشنهاد داد که می شود سخیف نبود و فحش نداد و بی‌احترامی نکرد و خوب بود. جواد عزتی سال ها زحمت کشیده، از تئاتر شروع کرده و پس از آن به سینما و تلویزیون معرفی شده است. وقتی این استعدادها به حق شان می رسد آدم ذوق می‌کند.

از ۱۵ سالگی به جشنواره می‌آیم

لواسانی درباره حضور هر ساله‌اش در سالن رسانه‌های جشنواره فیلم فجر گفت: من از ۱۵ سالگی با توجه به علاقه شدیدی که به سینمای ایران داشتم جشنواره می‌آمدم. آن زمان در رادیو کار می‌کردم. در ۱۷ سالگی برنامه‌های جشنواره فجر را برای رادیو اجرا و سردبیری می‌کردم.

وی گفت: در دهه اخیر هم در رادیو گفت‌وگو برنامه داشتم. سال‌هایی که برنامه نداشتم، هم فیلم‌ها را می‌دیدم. چون مجری افتتاحیه و اکران خصوصی بسیاری از فیلم‌ها بودم. در سال ۱۴۰۰ و امسال هم برنامه «بسته پیشنهادی» را در تلویزیون داشتم و دارم.

چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد؛ ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.