تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

ساری-ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران از تکمیل و بهره برداری کتابخانه عمومی دنگ سرک شهرستان نکا در دهه فجر امسال خبر داد و گفت‌: این کتابخانه از جمله طرح های راکد و برزمین مانده مازندران است که با تزریق اعتبار به بهره برداری رسیده است.

سکینه خاتون مهدیانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی کتابخانه این روستا در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و طی این سالها بدلیل کمبود منابع مالی اجرای آن به تعویق افتاد.

وی ادامه داد:‌ مساحت این کتابخانه ۲۰۰ متر مربع با زیربنایی ۱۲۰ متر مربع بوده که زمین آن توسط یکی از خیران اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت:‌ هم‌اکنون با تجهیزات کتابخانه‌ایِ فراهم‌شده این مجموعه آماده ارائه خدمات به اهالی کتابخوان روستا است.

مهدیانپور افزود:‌ هشت میلیارد ریال اعتبارات تملک سرمایه ای استان و هفت میلیارد ریال کمک خیران برای ساخت آن هزینه شد و اکنون به فاز بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص تعداد کتابخانه های نیمه کاره روستاهای مازندران نیز گفت: در حال حاضر ۲۰ کتابخانه نیمه تمام در روستاهای مازندران وجود دارد که تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفته است.

مهدیانپور توضیح داد:‌سابقه عملیات اجرایی این تعداد کتابخانه روستایی در مازندران به سالهای ابتدایی دهه ۹۰ بر می گردد که بیشتر از یک دهه از زمان آغاز ساخت تاکنون می گذرد.

وی گفت: با توجه به اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی به‌دنبال تسریع تکمیل این طرح ها است با هم افزایی دهیاری ها، ‌شوراهای اسلامی روستاها و هچنین اداره کل امور روستایی مازندران فعالیت هایی را آغاز کرده است تا بتواند این طرح ها را به سرانجام برساند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهار داشت:‌ مقرر شد کتابخانه های عمومی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل تملک دارایی و با مشارکت اداره کل امور روستایی استانداری مازندران به اتمام برسانیم.

وی گفت: با بهره برداری کتابخانه دَنگِ سَرک امسال ششمین کتابخانه عمومی مازندران به بهره برداری رسیده است.

تعداد کتابخانه های عمومی مازندران ۱۲۰ واحد است که ۹۰ هزار عضو این کتابخانه ها هستند.