بجنورد-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی نسبت به مدت پیش از آن چهار برابر افزایش یافته است که این امر نشان از توجه نظام اسلامی به امنیت غذایی دارد.

به گزارش ایرنا، مجتبی نوروزی روز یکشنبه در آیین افتتاح فاز توسعه یک کشتارگاه طیور در بجنورد اظهار کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی از ۳۰ میلیون تن در سال پیش از انقلاب اسلامی به بیش از ۱۲۰ میلیون تن در سال رسیده است.

وی افزود: حدود ۱۶ میلیون تن از محصولات کشاورزی تولید شده در کشور، مربوط به محصولات دام همچون دام سبک، سنگین، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم است که نظارت بر بهداشت و سلامت آن بر عهده سازمان دامپزشکی است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ۳۳۰ واحد کشتارگاهی در کشور فعال است، بیان کرد: از این تعداد ۲۲۷ کشتارگاه طیور است که تلاش داریم تا زنجیره تولید در این بخش تکمیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به زنجیره تولید در صنعت مرغداری گفت: ۴۰ درصد مرغ کشور در سه استان شمالی تولید می شود و این به معنای تراکم سالن های مرغداری دار این منطقه از کشور است که در این باره باید موضوع پدافند غیر عامل جدی گرفته شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: ۲۴ هزار واحد پرورش مرغ گوشتی در کشور دایر است که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت در این سالن ها تولید می‌شود و رسیدن به این رقم نشان از تلاش دولت برای امنیت غذایی دارد.

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید در فاز توسعه یک کشتارگاه طیور بجنورد ۱۴ هزار تن است و برای این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

افتتاح واحدهای گلخانه و پنبه پاک کنی در شهرستان مانه و طرح فاز توسعه یک کشتارگاه طیور بجنورد از برنامه های سفر یکروزه معاون وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.