خرم آباد - ایرنا - رییس دادگستری دورود گفت: یک شعبه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگاه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فردین عسکرزاده روز یکشنبه در جلسه شورای اداری دورود با محوریت انتخابات، اظهار کرد: انتخابات آبرو و مظهر اقتدار نظام است و اهمیت حضور و مشارکت مردم در این رویداد سیاسی بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال اخلال در امر برگزاری انتخابات و کاهش مشارکت حداکثری مردم هستند بنابراین باید تلاش کنیم انتخابات این دوره در امنیت و با حضور حداکثری برگزار شود.

وی با بیان اینکه تمامی مسایل و مشکلات به صورت جدی در ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی رصد می شود تاکید کرد: دستگاه قضا در پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی به صورت ویژه دخیل است و دادگستری به صورت مستقیم در انتخابات دخالتی ندارد.

عسکرزاده یادآور شد: جلساتی با حضور کاندیدادها برگزار، موضوعات مهم زمان تبلیغات مطرح، کاندیداها توجیه و مسوولیت های قانونی آنها نیز تشریح شده است و امیدواریم انتخاباتی پرشور برگزار شود.

فرماندار دورود نیز گفت: حفظ بی طرفی دست اندرکاران انتخاباتی در جلب اعتماد مردم مرثر است و این امر موجب مشارکت شهروندان و افزایش امنیت انتخابات شده و حضور پرشور اقشار مختلف را به دنبال خواهد داشت.

سید مصطفی موسوی با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری انتخابات شایسته در شهرستان فراهم شده است‌، بیان کرد: با شروع انتخابات، معتمدین محلی معرفی و هیات‌های اجرایی شامل افراد مومن و انقلابی تشکیل شدند و کار بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام دادند.

وی با بیان اینکه امسال شعبه‌های جدیدی به شعب انتخاباتی دورود اضافه شده است ادامه داد: این شهرستان در دوره های گذشته، امنیتی و قرمز معرفی می شد اما اکنون هیچ مشکل امنیتی با توجه به همدلی شورای تامین نداریم.

فرماندار دورود تاکید کرد: مدیران حق موضع گیری همراه یا علیه هیچ کاندیدایی در امر انتخابات را ندارند و تاکنون موردی هم مشاهده نشده است همچنین یکی از اقدامات خوب بعد از تایید صلاحیت‌ها، دعوت کاندیداها و تشریح بایدها و نبایدهای تبلیغاتی بود.

موسوی با اشاره به اینکه سالن‌های ورزشی به رعایت عدالت برای تبلیغات در اختیار کاندیداها قرار خواهد گرفت، گفت: بستر برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از تنش در شهرستان فراهم است.

وی همچنین گازرسانی به روستاهای سخت گذر تی و عمارت را از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در دورود برشمرد و با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت کمربندی این شهر افزود: تزریق اعتبار برای بیمارستان گهر و راه اندازی شرکت فارسیت از مطالبات جدی مردم این شهرستان می باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۲ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و دورود و ازنا به عنوان یک حوزه انتخابیه، مشترکا یک نماینده در بهارستان دارند.