تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و جذب منابع انسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: بازیگران تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مالی منطقه خاورمیانه فروردین ماه ۱۴۰۳ گردهم می‌آیند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا کاشفی نیشابوری با تشریح این رویداد اظهار داشت: امروز لزوم برقراری ارتباط مستقیم، بدون واسطه و افزایش دانش مالی در بین مدیران، تصمیم سازان و فعالان اقتصادی کشور و آحاد جامعه به خوبی حس می شود؛ از این رو گردهمایی سالانه اهالی بازار، دست‌اندکاران، مدیران و علاقمندان این حوزه در قالب نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) بسیار نقش‌آفرین است.

وی به رشد روزافزون شرکت‌های دانش بنیان پذیرفته شده در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان پذیرفته شده در بازار سرمایه به بیش از ۱۰۰ شرکت رسیده و همچنین شاهد استقبال بی‌نظیر مخاطبان از خدمات حوزه فناوری‌های مالی و موضوعات زیرساختی مانند ضمانت اعتباری و ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود هستیم، اطلاع‌رسانی و ارائه این دستاوردها، به مخاطبان، امری اجتناب ناپذیر است.

معاون توسعه مدیریت و جذب منابع انسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری افزود: در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بررسی نمایشگاه‏‌های تخصصی مرتبط با حوزه‌‏های مالی، تصمیم به مشارکت حداکثری در نمایشگاه صنعت مالی سال ۱۴۰۳ جهت ارائه دستاوردهای خود، در حوزه تامین مالی گرفت.

کاشفی نیشابوری ادامه داد: نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (Iran FiNEX۲۰۲۴) را به عنوان بزرگ ترین رویداد مالی منطقه خاورمیانه برشمرد و ادامه داد: این نمایشگاه یکی از مهم ترین اجتماعات فعالان اقتصادی کشور است و می‌تواند محل مناسبی برای تعامل با سه ضلع اثرگذار بازارهای مالی شامل «بازار پول»، «بازار بیمه» و «بازار سرمایه» برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور باشد.

وی یادآور شد: معاونت علمی ریاست جمهوری نماینده ه‏ایی را در کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه معرفی کرده است تا از این طریق بتواند مشارکت حداکثری در ارکان تصمیم گیر نمایشگاه داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و جذب منابع انسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به تشریح اقدامات این معاونت در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) پرداخت و بیان کرد: اختصاص یک سالن مجزا به‌عنوان سالن فناوری‏‌ها و نوآوری‏‌های صنعت مالی برای بازیگران اصلی حوزه تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور از جمله اقداماتی است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان مدنظر قرار داده است همچنین علاوه بر این، «برگزاری نشست‏‌ها و کارگاه‌‏های تخصصی با حضور اساتید و خبرگان با موضوعات مربوط به دغدغه‏‌ها و مسائل حوزه‏‌های مختلف مالی» از دیگر برنامه های مدنظر معاونت علمی در این رویداد است که امیدواریم موجب پیشرفت و تحولات ارزنده در حوزه صنعت مالی شود.

کاشفی نیشابوری خاطرنشان کرد: حضور معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار صندوق‏‌های پژوهش و فناوری، شرکت‌های ارزش‌گذار دارایی‌های نامشهود، صندوق‏‌های سرمایه‏‌گذاری خصوصی و پروژه، پلتفرم‌های تامین مالی جمعی و ... موجب حضور تمامی ارکان نظام تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در زیر یک سقف می شود.

براساس گزارش معاونت علمی ریاست جمهوری،‌ وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه سال جدید خواهد بود، تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه در اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برنامه‌ریزی شده است.