یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود یکهزار طرح عمرانی و خدماتی در این استان به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار نیمه تمام است.

علی محمد روستا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دهه فجر امسال ۶۸۱ طرح عمرانی و خدماتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: تلاش شده امسال طرح‌های کلنگ زنی به حداقل برسند و بر طرح‌های افتتاحی متمرکز شویم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از مجموع ۶۸۱ طرح در دهه فجر بیش از ۹۰ درصد معادل ۶۱۹ طرح با اعتبار ۶۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال افتتاحی است.

روستا، بیشترین میزان جذب اعتبار را به میزان ۲۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال مربوط به حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد.

وی ادامه داد: راهداری و حمل و نقل با ۱۵ طرح و اعتبار یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال، ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۱۴ طرح و ۷۶۰ میلیارد ریال و شرکت برق با ۱۰ طرح در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تعداد طرح‌های کلنگ زنی در استان ۶۲ طرح است و ۲۰ طرح در شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال و ۱۳ طرح در شهرستان کهگیلویه با اعتبار ۱۵ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در دهه فجر کنگ زنی می‌شود.

وی تاکید کرد: بهمئی ۲ طرح با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، دنا سه طرح با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال، باشت یک طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، چرام یک طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، لنده ۲ طرح با ۲۰ میلیارد ریال کنگ زنی می‌شود.

روستا در خصوص مجتمع فرهنگی یاسوج که روند ساخت آن چندین سال متوقف بود از شتاب در بهره برداری این طرح خبر داد و گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه گذار اختصاص داده شد.

وی از بهره برداری بخش اول این طرح در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این مجتمع فرهنگی و هنری با ۲۳ هزار مترمربع در سال ۱۳۷۸ کلنگ زنی شد.